Daca mananci mai putin zahar, poti sa iti scazi riscul de diabet, sa slabesti si chiar sa ai pielea mai frumoasa. Insa, chiar daca vrei sa renunti la zahar, e greu sa iti mentii decizia ferma, mai ales la inceput. Zaharul e un aliment puternic, care da dependenta, iar renuntarea la el poate da simptome ciudate, asemanatoare sevrajului. “Cei cu o puternica dependenta de zahar pot simti puternice simptome de sevraj cand renunta la el. Pot sa fie morocanosi, iritati, obositi sau sa aiba dureri de cap”, spune nutritionistul Brooke Alpert, citat de Health.com.
Cum sa scapi de sevraj cand vrei sa renunti la zahar
1. Nu mai consuma deloc zahar
“Sa-i spui unui dependent de zahar sa reduca acest aliment treptat este ca si cum i-ai spune unui alcoolic sa bea mai putin”, mai spune Alpert. Ea este de parere ca, atunci cand vrei sa renunti la zahar, trebuie sa o faci complet, fara sa iti mai permiti cate un fursec din cand in cand. Si, mai spune ea, trebuie sa elimini si zaharurile naturale din fructe si lactate, cel putin la inceput, pentru minimum trei zile.

 

2. Mananca bine ca sa te simti bine
Odata ce tai ratia obisnuita de zahar, organismul tau va fi derutat si va produce schimbari in starea ta de spirit si in nivelul de energie. Asadar, e important sa mananci alimente de calitate, care te fac sa te simti bine si iti dau energie. Alpert mai recomanda si sa bei multa apa, pentru a preveni oboseala si durerile de cap. Alege gustari pline de fibre si grasimi sanatoase, dar si legume si proteine.

 

3. Combate poftele intr-un mod corect
Sevrajul face ca organismul tau sa aiba tot felul de pofte dulci. Daca ti-e pofta de o briosa, mai bine iti condimentezi mancarea sarata. Foloseste multe condimente si ierburi cand gatesti! Un alt truc este sa bei ceaiuri, calde sau reci, neindulcite.

 

4. Reintrodu zaharul natural treptat
Dupa trei zile fara zahar, e ok sa reintroduci zaharurile naturale in alimentatie. Asta inseamna fructe sau miere si sirop de artar. Insa asteapta-te sa aiba un gust putin diferit de cel pe care-l stiai, pentru ca papilele gustative se refac.
E important sa introduci treptat fructele, adica doua portii pe zi. In plus, sa cumperi numai lactate neindulcite. Dupa ce a trecut destul timp de cand ti-ai spus ca vrei sa renunti la zahar si nu te-ai mai atins de el, poti sa iti permiti cate o mica pofta saptamanal.

http://www.andreearaicu.ro/