Reteta e simpla: sa mananci constient chiar daca de toate. Ce inseamna sa mananci constient? 

 

 

 

 

1. Sa-ti asculti corpul!
Fiind in fata unei mese bogate in mancaruri ispititoare, sa fii atent(a) la semnalele pe care ti le transmite in legatura cu un aliment sau altul, sa fii atent(a) la starile, senzatiile pe care le ai in urma consumului unui aliment sau altul. Nu cred ca vrei sa platesti o placere de a manca cu balonari, crampe intestinale sau stari de impulsivitate.
2. Sa stii sa faci diferenta intre foamea emotionala si cea reala!
iti este foame sau mai mult pofta de un anumit preparat? ar trebui sa te determini. Foamea vine din necesitatea fiziologica de a-ti hrani corpul, pofta vine din starea emotionala. Daca dorinta de a manca apare brusc, iar senzatia este inlaturata doar cu ajutorul unui aliment, din nou este vorba doar de foame emotionala. Daca ai mancat pe saturate si peste doua ore, iarasi iti e foame… ei bine, tot emotiile sunt de vina. Iar cand spunem emotii, in timpul sarbatorilor de iarna ne referim la bucuria de: a ne revedea cu cei dragi, amintiri de copilarie, indemnul mamei de a gusta din mancarurile ei delicioase.

 

 

 

 

 

3. Sa ai un regim alimentar cat mai variat!
La aceeasi masa vei gasi multe si de toate, asta ar insemna ca va trebui sa alegi: o sursa de proteina, 1-2 salate de cruditati, 1-2 aperitive. Intre desert si masa principala va trece min 2 ore. totodata, pe parcursul zilei, meniul va fi variat de la o masa la alta, pentru ca regimurile prea monotone si concentrate doar pe o grupa de alimente nu fac altceva decat sa priveze organismul de o serie de nutrienti esentiali pentru sanatate. ai grija de combinatii: anumite amidonuri si unele proteine, ca de exemplu carnea, pestele, ouale si cartofii copti, nu trebuie consumate impreuna. 

 

4. Sa mananci mai des de 3 ori pe zi!
Nu astepta masa de seara. Cina poate fi masa cea mai periculoasa in aceasta perioada. Mai introdu cele 2 gustari intre mesele principale. Exista numeroase studii care arata ca mancatul frecvent previne cresterea in greutate prin simplul fapt ca procesele digestive necesita energie, aceasta practica stimuland asadar metabolismul. Cresterea numarului de mese stimuleaza arderea grasimilor, favorizeaza mentinerea masei musculare si reduce apetitul.

 

 

 

 

 

 

5. Sa nu gandesti in termeni de „interzis”!
Daca devii restrictiv in privinta alimentatiei, in mod sigur vei incepe sa ai pofte pentru acele alimente „interzise” si astfel vei ajunge in situatia in care vei ceda tentatiei de a manca din fructul interzis, ajungand in final pana la supraalimentare. asa ca daca iti vine o pofta de ceva, gusta! Nu astepta masa de sarbatoare neaparat sa le ai pe toate in farfurie. Daca iti vei asculta corpul si vei constientiza celor scrise, cu siguranta vei putea manca orice, dar nu oricum, nu oricand, nu oricat si nu in orice combinatie.

 

Alte sfaturi despre nutritie, puteti gasi aici.

Sursa foto: google.com

Perfecte