Prin comparatie cu ceapa alba, ceapa rosie este mai dulce, mai putin usturatoare şi, mai important, contine de doua ori mai multi antioxidanti, fapt ce o transforma intr-o componenta importanta in lupta pentru o sanatate de fier.

 

 

Gustul pe care il are este dat de sulfide, care odata inghitite, produc la randul lor, in organism, cisteine, niste substante cu rol important in slabire si detoxifiere. Cercetari recente arata ca acesti compusi de sulf au au o mare capacitate de a fluidifica sangele, prevenind formarea trombilor si, in plus, reduc nivelul colesterolului rau si a trigliceridelor.

 

 

De asemenea, s-a demonstrat ca introdusa frecvent in alimentatie, ceapa rosie influenteaza si functionarea celulelor, intarindu-le si ajutandu-le sa profite la maximum de oxigenul primit.

 

 

Antioxidanti

 

Ceapa rosie este o sursa veritabila de flavonide si polifenoli, antioxidanti care previn degradarea celulara, combat formarea tumorilor si reduc dramatic procesele inflamatorii. Potrivit cercetarilor, o portie buna de ceapa rosie, adaugata zilnic in meniu, este mult mai eficienta pentru sanatate decat orice supliment alimentar pe baza de antioxidanti. Asta deoarece organismul recunoaste mai usor nutrientii atunci cand provin din surse naturale decat atunci cand vorbim despre produsi de sinteza.

 

 

Crom

 

Persoanele care consuma alimente procesate in cantitate mare s-a dovedit ca au deficienta de crom, ceea ce faciliteaza instalarea bolilor cardiovasculare si a diabetului. Ei bine, ceapa rosie este si in acest caz solutia salvatoare, intrucat este o sursa fantastica de crom: scade nivelul zaharurilor din sange si sporeste sensibilitatea la insulina.
 

 

 

Unde se ascund vitaminele

 

Stim cu totii ca ceapa se decojeşte si se consuma doar interiorul, foile carnoase. Ei bine, majoritatea vitaminelor se gasesc in primele foi, acelea pe care le aruncam. Pentru a profita la maximum de beneficiile cepei rosii, nu arunca nimic, poti utiliza foile exterioare pentru ceaiuri, de exemplu.

 

 

Prin prepararea la temperaturi inalte, ceapa isi pierde o parte dintre antioxidanti. Antocianinele se pierd in proportie de 50%, insa quercitina (pigmentul care ii da culoarea) se mentine. Potrivit studiilor, 4 - 7 portii de ceapa rosie pe saptamana (totalul echivaleaza cu 2- 3 cepe) reduc semnificativ riscul de cancer colorectal, oral, ovarian, de laringe si de de esofag.

 

 

Cum se pastreaza ceapa rosie

 

Ceapa rosie se tine in locuri racoroase, uscate, bine aerisite. Nu o pastra in frigider sau pungi de plastic, pentru ca in ambele cazuri se deterioreaza mai repede. Odata ce ai curatat sau tocat ceapa, consum-o, altfel isi pierde calitatile, devenind toxica. Nu consuma ceapa ce prezinta zone putrezite, pete sau mucegai.

www.csid.ro