"Toata baba din Drumul Taberei si toata corporatista subit pioasa, toata lelea din Bontida si tot politicianul veros tin post devorand hectare de soia, in cele mai ridicole forme comestibile: crenwursti de soia, snitele de soia, pate vegetal, ca sa nu mai vorbesc de tofu si asa zisul ”lapte de soia” (o mizerie de bautura care nu are nici o legatura cu laptele – continand apa, zahar si boabe de soia) burgheri de soia, margarina, smantana sau inghetata de soia.

 

Ce post e asta in care numa’ la foale vi-i gandu’, sa le umpleti, ca sa vorbesc si eu ca distinsul Mariu Chicos Rostogan? Cu zece maini si-ar fi facut bunica mea cruci vazand meniul de post, complet lipsit de orice austeritate, dar mai ales de orice urma de bun simt: lighiane de cartofi prajiti sau salate orientale inecate in ulei, tone de humus (fara sa ganditi ca are pasta de susan, deci multe grasimi), salate cu tofu, snitele, pateuri si foietaje facute cu naiba stie ce vaseline improprii si pentru uns tatanile usilor, tot felul de mizerii de dulciuri pompos numite ”vegetale, de post” mustind de grasimi si evident hipercalorice. Ca sa nu mai vorbesc de obiceiul de a ”rontai” ca hamsterii bulimici nuci, alune, fistic, seminte, ca si cand din ele s-ar extrage apa de izvor nu uleiuri care au 800 kcal/ 100 ml (cam cat o tabla si jumatate de ciocolata mare).

 

Pai nu e de mirare ca la sfarsitul postului sunteti mai grasi si mai bolnavi, marea majoritate", spune Simona Tivadar pe site-ul sau.
„Eu postesc fara carne. Mananc aproape numai peste, branzeturi si, din cand in cand, oua. Cred ca pateul vegetal, margarina, produsele «de post» fabricate «de casa», sunt copii pseudocomestibile ale tabloului lui Mendeleev, dubitabil igienice, iar foietajele, pateurile si placintele vandute din abundenta in patiserii in aceasta perioada infunda coronarele, din cauza grasimilor saturate, adica rele”, explica medicul Simona Tivadar.

 

„Placinte cu varza si loboda coapte in cuptorul de paine, ulei de la «moara» satului, obtinut prin reala presare la rece, intre pietre si adaugat cu multa parcimonie in unele mancaruri, dar doar in zilele cu dezlegare la untdelemn. Cateva fructe uscate sau nuci, mamaliga si fasole, cartofi copti cu salata de varza murata sau zeama de varza, ca v-am mai spus doar ca bunicii mele si babelor din sat le statea gandul doar la antioxidanti si bifidusi. imi amintesc si ca vorba de naduf sau dojana a bunicii era: «Bata-l binele», ca era sau nu era post”, arata Simona Tivadar.

 

Sursa foto: Google.com

One.ro