Daca pofta-i mare, ideal este sa consumi aceste alimente inainte cu 4-6 ore inainte de somn, pentru a evita episoadele de insomnie.

 

 

Branzeturi. Nu toate tipurile de branza provoaca acest efect insa, cele bogate in grasimi saturate, precum branza elvetiana, cheddar, blue sau parmezan, pot fi o adevarata provocare pentru sistemul digestiv, mai ales, atunci cand te pregatesti de somn, poate prea devreme dupa ce ai consumat o cantitate mai mare. Astfel, apar arsurile din capul pieptului. Alternativa ideala a acestei pofte poate fi un pahar cu lapte cald, care chiar te-ar putea ajuta sa adormi rapid, iar asta datorita aminoacidului triptofan, care te ajuta sa te relaxezi.

 

 

Ciocolata neagra. Cu siguranta, daca ai pofta de un desert, vei da iama in raftul cu ciocolata. Ciocolata neagra este mai sanatoasa decat o felie de cheesecake, dar poate fi o „amenintare” inainte de culcare, iar asta pentru ca este bogata in polifenol si este o sursa de cofeina. Regula este aceea de evit inainte de culcare bauturile care contin cofeina, precum ceaiul negru sau verde si cafeaua, cat si alimentele care contin acest ingredient si care ingreuneaza somnul. 1-2 cubulete de ciocolata neagra contin un sfert din cantitatea de cofeina pe care o contine o ceasca de cafea. In plus, dureaza undeva intre 6 si 10 ore ca eliminarea cofeinei sa aiba loc, sa mai spun de ce nu este buna ciocolata neagra inainte de culcare? Alternativa ideala ar putea fi sucul de merisoare si nucile. Ambele produc melatonina si ajuta la reglarea somnului.

 

 

Hamburgeri. Stim, carnea de vita este o proteina excelenta si mai ales, o sursa ideala de fier. Dar proteinele si grasimile care se regasesc intr-un burger au nevoie de timp pentru a putea fi digerate. Din acest motiv, este foarte important sa eviti portiile de mancare care contin carne de vita, cu 4 ore inainte de ora de somn. Pieptul de pui sau de curcan sunt alternativa plina de proteine si care contine mai putine grasimi saturate.

 

 

Alimente care contin Matcha. Matcha este ceaiul verde sub forma de pudra si, de multe ori, acesta este adaugat in fursecuri, smoothie-uri si alte preparate, iar asta pentru ca are o culoare minunata si este un ingredient bogat in antioxidanti. Problema este ca ceaiul verde contine cofeina, ceea ce va ingreuna somnul. Alternativa sanatoasa care sa nu creeze probleme? Fisticul. Este bogat in antioxidanti, contine grasimi monosaturate, proteine si fibre.

 

 

Mancarea procesata. Mancarea procesata contine o cantitate destul de mare de sodiu, iar astfel de alimente te pot face sa simti baloare, retentia fluidelor si, bineinteles, disconfort. Untul de arahide este o gustare potrivita, iar consumat alaturi de un mar iti poate satisface pofta de mancare.

 

 

Sursa foto: Google.com 

csid.ro