Stiai ca 100 de g de capsuni au numai 32 kcal? Le poti include cu usurinta in regimul pentru controlul greutatii, cagustare de dimineata sau le poti consuma la micul dejun!

 “O portie de 100g de capsuni iti asigura tot necesarul de vitamina C. aceasta intervine in repararea tesuturilor din organism (piele, tendoane, ligamente, oase) si ne protejeaza de efectele nefaste ale radicalilor liberi de oxigen implicati in aparitia anumitor boli grave precum cancerul, artrita si boala cardiovascular

 Capsunele contin compusi bioactivi de tipul acidului elagic, anthocianinei, catechinei sau quercetinei, cu rol antioxidant acestia scad riscul de boala cardiovasculara prin inhibarea oxidarii LDL colesterolului sau stabilizarea placii de aterom ”, spune medicul nutritionist Mihaela Posea pentru Ce se intampla, doctore?

 

 

Iata ce alte beneficii mai mai capsunele in opinia medicului nutritionist Florin ioan Balanica!

 

Capsunele reprezinta o buna sursa de vitamina B5, B6, C, K, mangan, potasiu, fibre alimentare acid folic, fitonutrienti si antioxidanti, care ajuta la neutralizarea radicalilor liberi.

 

Antioxidantii si fitochimicalele prezente in compozitia capsunelor favorizeaza scaderea inflamatiei din corp si ajuta la lupta impotriva anumitor afectiuni inflamatorii precum osteoatrita, astm, ateroscleroza.

 

Totodata, acidul salicilic detinut de capsune este benefic pentru cei care sufera de guta, de reumatism sau artrita.
 aceste fructe sunt bogate in antocianidine care combat stresul oxidativ si previn imbatranirea precoce. 

 

Capsunele sunt fructele ideale in dietele de slabit deoarece stimuleaza metabolismul si cresc capacitatea de ardere a grasimilor. Capsunile nu contin sodiu, grasimi si au un continut scazut de calorii. 100 de grame de capsuni contin 32 de calorii. Biotina din continut este implicata in metabolizarea zaharului si a grasimilor.

Pe langa gustul delicios, sunt satioase si contin peste 50 de substante benefice organismului uman. Consumul lor se recomanda pentru buna functionare a inimii si a circulatiei sangelui, ele mentinand si elasticitatea vaselor. Capsunile contin potasiu in cantitate medie, mineral cunoscut pentru efectul sau pozitiv in reglarea tensiunii arteriale. in plus, capsunele ajuta la scaderea colesterolului rau (LDL) din sange, reducand astfel riscul de hipertensiune.

 

Glucidele din capsune sunt formate din xilitol, fructoza si sorbitol, substante care ajung greu in sange, nivelul insulinei si al glicemiei ramanand in limite normale. De asemenea, deoarece fibrele continute de capsuni incetinesc absorbtia de zaharuri din sange, sunt indicate a fi consumate si in cazul diabetului de tip 2, dar cu moderatie.

 

Capsunele contin si fibre, benefice in mentinerea unui sistem digestiv sanatos si in prevenirea constipatiei.

 

Consumul acestor fructe poate scadea riscul aparitiei bolilor degenerative. Deoarece contin acid folic din abundenta, capsunele sunt benefice pentru a reface rezervele de acid folic din organism. acestea sunt necesare pentru a preveni aparitia aterosclerozei, a bolilor vasculare sau chiar declinul functiei cognitive.

 

Totodata, acidul elagic continut de capsune favorizeaza elasticitatea pielii, impiedicand-o sa devina flasca.

 

 

“Capsunele au numeroase efecte benefice pentru organism si le recomand a fi consumate cu precadere in sezon, deoarece valoarea nutritionala este superioara”, precizeaza medicul nutritionist Florin ioan Balanica.

 

Sursa foto: Google.com

Csid.ro