Ce poti face pentru a remedia sforaitul?
Creste umiditatea din dormitor
Din moment ce sforaitul este rezultatul vibratiei dintre gat si nas, mentinerea mucoaselor umede pot scadea din intensitatea sunetului rezultat. Poti cumpara un umidificator sau poti pune un pahar de apa aproape de o sursa de caldura pentru a creste umiditatea din camera.

Bea apa
Hidratarea organismului de-a lungul intregii zile va duce la umezirea mucoasei nazale si va face ca sunetul neplacut sa fie amortizat.

Schimba pozitia in care dormi
Pozitia ideala de somn pentru persoanele care sforaie este pe o parte pe o perna inalta. Atunci cand dormi pe spate limba poate impiedica o respiratie corecta.
Cum poti sa renunti in a mai dormi pe spate? Coase un buzunar pe spatele bluzei de pijama in care poti pune o minge de tenis. De cate ori te vei intoarce pe spate, mingea de tenis te va avertiza ca nu este bine sa dormi asa.

Mentine o greutate normala!
Cateva kilograme in plus plasate in jurul gatului pot afecta respiratia in timpul somnului. Daca esti supraponderala, incearca sa slabesti cel putin 10% din greutatea actuala pentru ca sforaitul sa nu mai fie o problema.
Dormi cat trebuie!
Organizeaza-ti timpul si seteaza-ti o ora la care trebuie sa fii in pat pentru a prinde cel putin cele 8 ore de somn recomandate.

Lupta cu uscaciunea!
Daca iti simti nasul uscat, foloseste inainte de culcare un spray nazal cu apa de mare sau pune in camera un buchet de ramuri de eucalipt.

Elimina alergenii!
Praful, polenul, parul de animale iti pot irita caile nazale si te pot impiedica sa dormi. Schimba filtrele aspiratorului cat mai des.

Foloseste uleiurile esentiale!
Pe fata de perna pune citeva picaturi de ulei de lavanda, eucalipt sau menta. Ajuta la decongestionarea cailor nazale, reduc inflamatia si sunt antibacteriene.

unica.ro