Cu motorul mereu turat la maxim, ai tendinta sa mananci in acelasi ritm in care muncesti. Rezultatul? Cantarul a depasit de mult zona de confort. Dar cu putin efort insa, iti poti schimba stilul de viata. 

 

Dr. Serban Damian, nutritionist ne precizeaza clar ca „Nu exista cea mai buna cura de slabire, ci modificari ale stilului de viata!”. iata in continuare un mic interviu legat de slabire:


Cand esti considerat supraponderal?
Dr. serban Damian: indicele de masa corporala este un instrument simplu cu ajutorul caruia putem afla cand o persoana este in afara zonei de normalitate privind greutatea corporala. se face raportul intre valoarea greutatii si patratul inaltimii exprimat in metri (iMC=G/h2).Cand aceasta valoare depaseste 25 vorbim despre supraponderalitate, iar cand trece de 30, vorbim de obezitate.

 

Cum iti alegi cea mai buna cura de slabire?
Dr. serban Damian: Nu exista “cea mai buna cura de slabire”, ci modificari ale stilului de viata, care conduc la scaderea in greutate. Desigur, acest lucru include si regimul alimentar, insa nu in sensul clasic de “cura” sau “dieta”, in care sunt impuse niste reguli stricte, general valabile.
Recomand consumul de proteine la fiecare masa, portii mici, o cantitate mare de fibre alimentare, iar activitatea fizica are si ea un rol important.O alta optiune: atunci cand suntem pe fuga, un substitut de masa (gen batoane sau shake cu proteine, dar si cu putine calorii) alaturi de o bautura fara zahar si un fruct sau un iaurt degresat asigura necesarul de nutrienti si energia pana la urmatoarea masa.Care este rolul nutritionistului in cadrul unui proces de slabire?

 

Dr. serban Damian: Nutritionistul este specialistul pregatit sa faca o evaluare corecta a starii de sanatate, a compozitiei corporale, a alimentatiei si a obiectivelor, pentru ca apoi sa poata face recomandari specifice fiecarui pacient pentru a-si echilibra greutatea corporala. Este oarecum echivalentul antrenorului din sport, doar ca in acest caz “jocul” este alimentatia.

 

Cat conteaza sportul si cat dieta in cadrul unui proces de rafinare si subtiere?
Dr. Serban Damian: Fara a putea trasa niste limite exacte, as spune ca miscarea si sportul contribuie cu 25-30% la succes, in timp ce alimentatia face diferenta cu adevarat. Este mult mai probabil sa slabesti fara sport, insa fara nicio modificare in alimentatie, sportul s-ar putea sa nu produca nicio schimbare.

 

Care este rolul proteinelor in cadrul unei diete de slabire?
Dr. Serban Damian: Proteinele sunt macronutrienti extrem de importanti ce contribuie la mentinerea masei musculare, nu doar in regimurile de slabire, ci oricand in existenta noastra.

In mod particular, atunci cand vorbim de slabire, un aport optim sau chiar mai crescut de proteine poate influenta in bine cursul scaderii in greutate. s-a observat, atat in practica, cat si in urma studiilor, ca regimurile moderat hiperproteice conduc la o evolutie mai buna in privinta scaderii in greutate.Produsele Gerlinéa sunt bogate in proteine prezervand masa musculara in detrimentul tesutului adipos si pastrand vitalitatea chiar si in dieta, fiind sarace in calorii pentru favorizarea pierderii in greutate sau mentinere.

 

Cum si cat te ajuta gustarile proteice in cadrul unui regim?
Dr. Serban Damian: Gustarile proteice sunt o alternativa la indemana pentru gustarile dintre mese sau chiar pentru anumite mese.Multi oameni nu au timp sa-si pregateasca mesele si atunci pot recurge la astfel de produse care sunt foarte accesibile si gustoase. Evident, e bine sa te bazezi pe alimentatia clasica, insa sunt situatii cand ai putea ramane nemancat din lipsa de timp sau organizare si atunci e bine sa ai un ajutor precum gustarile hiperproteice.

 

In ce consta planul de mentinere dupa regim?
Dr. Serban Damian: Mentinerea presupune revenirea la o alimentatie izocalorica, adica un regim care aduce suficiente calorii cat sa acopere necesarul (in contrast cu un regim hipocaloric, care presupune restrictie calorica).Fie se pot creste cantitatie la toate alimentele, fie se pot introduce alimente cu concentratie calorica mai mare, care nu au existat in perioada de regim (de exemplu, ceva dulce sau mai multe alimente grase, insa totul in cantitati moderate si controlate).

 

Sursa foto: Google.com

Csid.ro