1. Cantareste-te de doua ori pe saptamana

 

Este cel mai usor mod de a iti tine greutatea sub control. Cantaritul de doua ori pe saptamana este perfect. Suficient de des cat sa te mentii in forma si sufucient de rar cat sa nu uiti sa profiti de sarbatorile iernii. Cel mai bine te cantaresti dimineata, pe stomacul gol.

2. Gimnastica de dimineata

 

Exercitiile fizice de dimineata iti dau, in primul rand, o stare de bine pe intreaga zi, potrivit mai multor studii. Cercetatorii au constatat ca, atunci cand femeile fac exercitii fizice dimineata, rezista tentatiei de a manca mai mult decat atunci cand nu fasport dimineata.

3. Fii selectiva la mancare


Cerceteaza bufetul inainte de a iti umple farfuria cu mancare. Evita mancarea de care nu iti este cu adevarat pofta. Daca alegi doar mancarea care iti place mult, o sa poti sa mananci moderat. Astfel, vei reusi sa tabtii de la alte feluri.

 

4. Spune nu


Puterea vointei este tot. Lucreaza la ea si va deveni din ce in ce mai puternica. autocontrolul vine din puterea vointei. Asa cum reusesti sa te controlezi in trafic sa nu ai reactii nepotrivite din cauza nervilor, asa vei reusi sa te controlezi cand vine vorba de a doua portie de mancare.

5. Evita sa te gandesti la calorii

 

Sa nu mananci toata ziua si sa mananci mult seara este cea mai mare greseala. De ce? Vei fi infometata si vei manca mai mult decat vei avea nevoie. Mananca trei mese pe zi si, daca ai nevoie, gustari intre mese ce constain fructsi legume de preferat.

6. Concentreaza-te cand exersezi

 

Si ce daca nu poti ajunge la cursul tau preferat de yoga sau nu gasesti suficient timp pentru a alerga pe banda? Chiar si 15 minute de exercitii te pot ajuta sa iti mentii conditia fizica. De exemplu, sarind coarda pentru 15 minute poti are 190 de calorii. Un scurt antrenament de yoga te poatajuta sa iti mentii flexibilitatea.


7. Nu exagera cu deserturile


Incearca sa aplici „regula de trei muscaturi. Vei avea o prima muscatura deicioasa, o a doua satisfacatoare si o a treia ce te va satura.

 

8. Evita mancatul dupa petrecere


Dupa o petrecere, primul instinct cand ajungi acasa dupa ore de nemancat este sa degusti toate preparatele din frigider. Imediat dupa asta te culci, iar mancarea nu va avea timp sa se digere.

9. Concentreaza-te pe puterea vointei

 

Uite un truc pentru puterea vointei: pune-ti degetul mare si celelalte pe frunte, cam la un centimetru jumatate. Bate din fiecare deget pe rand, spunandu-ti in mod repetat: „asteapta”. Asteapta 15-20 minutsi vei vedea ca foamea va disparea. Suna ciudat, dar se pare ca functioneaza.

10. Lasa de o parte bauturile acidulate dietetice

 

Orice bautura acidulata poate aduce la balonare. Dioxidul de carbon din bulele de acid cauzeaza o acumulare de aer, apoi gaze.

11. Ia-ti apa de care ai nevoie


In loc sa bei foarte foarte multa apa, incearca o salata cu otet balsamic si cateva felii de avocado. Aceste mancaruri bogate in lichide te mentin hidratata, astfel ca organismul functioneaza mai bine.

12. Incearca ceaiul de menta

 

Cercetarile arata ca menta calmeaza stomacul si reduce gazele. Preferi altceva? Incearca ceaiul de musetel.

 

13. Mananca incet

 

Stim cu totii ca atunci cand esti ocupat, mananci pe fuga. Dar mancatul rapid duce la nesaturare.

14. Mananca preparate bogatin potasiu


Acest nutrient contrabalanseaza sodiul, asa ca vei retine mai putina apa. Incearca banane, papayasparanghel, kiwi, capsuni pepene galben sau papadie.

15. Păstrează-ţi calmul


Esti stresata ca vei pune kilograme in plus de Craciun? Respira adanc inainte de a manca. Cercetarile spun ca femeile care nu sunt stresate de ingrasare sunt capabile de a pune kilograme mai greu.

Inchide ochii si concentreaza-te timp de 30 secunde. Apoi gandeste-te bine daca vrei cu adevarat sa mananci tot ce ai in farfurie. Exista sanse mari sa nu o faci.

 

Sursa foto: Google.com

Elle.ro