Bea multa apa

 

De multe ori, atunci cand esti deshidratata, simti nevoia sa mananci ceva dulce. Ca sa nu mai stai cu gandul la prajitura din frigider, bea un pahar cu apa rece. Poti stoarce in apa si putin suc de lamaie. Apa cu lamaie alcalinizeaza organismul si-l ajuta sa absoarba mai bine elementele nutritive. Evita sucurile indulcite sau carbogazoase si bea cel putin 3 pahare de apa pe zi.

 

 

Fa miscare 

 

Atunci cand te simti obosita, cafeaua este nelipsita, iar fara dulciuri nu faci fata cerintelor de la munca. Totodata, simti nevoia sa consumi bauturi carbogazoase. Ei bine, pe langa faptul ca miscarea imbunatateste sanatatea fizica, te ajuta sa treci mai usor si peste perioadele stresante. Asa ca, data viitoare, cand te simti abatuta si pofta de dulce nu-ti da pace, fa minimum 20 de minute de miscare. Te vei simti mai bine si nu vei mai pofti la desert.

 

 

Nu sari peste mese

 

Cand sari peste mese, iti scade glicemia si vei avea tendinta sa compensezi valorile mici ale zaharului in sange prin alimente bogate in zahar – de la ciocolata la sucuri de fructe. Pentru a renunta la dulciuri, este foarte important sa iei 3 mese pe zi si 2 gustari. Pe post de gustare poti consuma stafide, fructe sau sa prepari un ceai care taie pofta de dulce, din menta, anghinare sau valeriana. 

 

 

Mananca fructe si legume

 

Inlocuieste gustarile care contin zahar cu fructe si legume. Acestea sunt o alternativa buna la dulciuri deoarece au mai putine calorii si ofera organismului elementele nutritive de care are nevoie in fiecare zi. Fructele contin fibre, care prelungesc senzatia de satietate si regleaza glicemia.

 

 

Odihneste-te suficient

 

Nevoia de a manca alimente dulci poate fi provocata si de oboseala. Un somn bun iti ofera energia de care ai nevoie pentru a nu mai simti pofta de o ciocolata . Incearca sa dormi 7 - 8 ore pe noapte. In acest fel nu vei mai simti nevoia sa consumi dulciuri pentru a suplini nivelul scazut de energie.

 

 

Sursa foto: Google.com

Adevarul.ro