Pentru ca ai stat aproape 10 ore nemancat, iar rezervele de energie iti sunt golite. Sa nu uiti ca si un metabolism mai activ vei avea daca organismul tau isi va primi energia de care are nevoie pentru a incepe dimineata.
Ce reprezinta un mic dejun sanatos si echilibrat?

O masa principala ce-ti va satisface nevoile individuale de nutritie. In functie de preferintele si/sau activitatile pe care le ai, iti recomand 3 tipuri
de dejun hranitor:
1. Proteic – pentru satietate si nevoia de consistenta: omleta cu legumele proaspete si 1-2 felii de paine integrala fara drojdii, o budinca de branza pe care ai gati-o in 30 min la cuptor, poti alege si varianta oualelor fierte moi cu niste cascaval si rosii. 

 

2. Glucidic – pentru energie si bucuria papilelor gustative: terciul din ovaz/mei/orez/fulgi de hrisca etc.  ce poate fi prezentat in peste 1000 de feluri in functie de imaginatia si produsele pe care le ai acasa. Apropo, daca esti obisnuit sa servesti micul dejun la serviciu, sa stii ca-l poti prepara de cu seara si lua la pachet. Fructele ar fi o optiune pentru cei ce nu prea vor sa-si ingreuneze digestia, dar vezi ca vei simti foarte repede foamea.

 

3. Proteic + glucidic – daca ai ora de sport de dimineata: bruschetele cu branza, oua, cascaval cu legume proaspete iti vor umple rezervele de glicogen muscular si hepatic, venind si cu doza de aminoacizi pentru restabilirea musculara de dupa efort. Iaurtul il poti folosi atunci cand simti necesitatea de cremos, delicios, savuros si usor.

 


3 beneficii ale micului dejun:


1. Consum sporit de vitamine si minerale – vei acoperi consumul recomandat de substante nutritive.
2. Controlezi apetitul – faci un management bun al eficientii greutatii.
3. Esti binedispus – starea de oboseala este diminuata ca urmare a consumului de vitamine.  Pentru un plus de revigorare si pentru a initia consumul tau zilnic de lichide, opteaza pentru paharul cu apa calduta servit cu 15-30 minute inainte de mic dejun.
Si daca zice o vorba mai veche: sa mananci la micul dejun ca un rege, te indemnam sa-ti personalizezi cum stii tu mai bine aceasta masa regala!
Sursa foto: google.com
Alte sfaturi despre nutritie, puteti gasi aici.

Perfecte