O femeie care alapteaza produce in jur de 650–750ml de lapte pe zi. Acest lucru face necesar un consum suplimentar de energie de minim 500 calorii pe/zi.

Nu e necesar sa se manance pentru 2 si nici sa se faca mari restrictii. O dieta echilibrata este sa mananci ca deobicei, inteligent, plus un mic supliment caloric pentru hrana bebelusului, laptele matern.

 

 

 

 

Cateva repere:

 

 Se vor consuma mai multe lichide

Laptele matern contine 80- 87% apa si este foarte posibil sa ti se faca sete in timpul si dupa alaptare. Exista insa cateva trucuri pentru sustinerea lactogenezei si anume: consumul de 2-3 l/zi de lichide sub forma de apa, sucuri de fructe proaspete, supe, ceaiuri.

 

Putin si de mai multe feluri

Cantitati mici si din cat mai multe alimente sanatoase: carne de pui, carne de vita, peste, lactate, cereale integrale, verdeturi proaspete, legume si fructe.

 

 Suplineste-ti sursa de vitamina D

Pentru o buna dezvoltare a copilului si a sistemului sau osos. Vitamina D se gaseste in lapte, unt, oua, peste si in lumina razelor de soare.

 

 Asigura-ti surse indisensabile de calciu

Cantitatea zilnica de calciu in timpul alaptarii este de 1600 mg zilnic. Principalele surse de calciu permise in timpul alaptarii sunt: laptele (mai ales de capra), iaurtul, chefirul, branza de casa, portocalele, migdalele, varza alba si mazarea.

 

 Grasimile bune

Organismul copilului şi a mamei lui, are nevoie si de grasimi (vegetale si animale), pe care trebuie sa le iei din lapte, iaurt, unt, branza de casa, ulei si carne. De evitat carnea grasa!

 

 

 

 

Recomandari:

 -De fiecare data cand incerci un produs nou, urmareste reactiile bebeluslui fata de alimentul introdus. Daca e sensibil la unele produse, introduce-l pe mai tarziu. Daca il ”accepta”, atunci ai grija treptat cand maresti portia.

-Evita consumul de condimente, afumaturi, prajeli, preparate tip fast-food, alcoolul, cafeaua si produsele cu cofeina.

-Dormi alaturi de copil in pauzele de pranz pentru ca ai nevoie si tu de odihna si refacere.

-Prepara alimentele la abur, cuptor, pe gratar sau fierte.

 

 

 

 

Concluzie:

Nu exista alimente interzise in timpul alaptarii, totodata se va testa toleranta copilului la fiecare aliment si se va renunta la cele la care bebelusul prezinta intoleranta.



 

 


Alte sfaturi despre nutritie, puteti gasi aici.

Sursa foto: google.com

Perfecte