Alegerea meselor si poftele, in perioada sezonului rece, incep sa dea mari batai de cap. Sa nu uitam ca intram si in perioada sarbatorilor, care vin la pachet cu bucatele calorice. Oricare ar fi motivul schimbarii stilului de viata in aceasta perioada: reducerea plimbarilor in aer liber, lipsa vacantelor active, frecventa placerilor nevinovate care pot sa se transforme in dependente. 
Exista totusi cateva recomandari ce-ar putea sa va ajute sa nu luati in greutate:
- Revedeti gama de alimente


Creste necesitatea de a manca grasimi, dat fiind faptului ca organismul are nevoie de protectie impotriva frigului si nu doar. In acest caz, puneti accent pe grasimi nesaturate (bune): 1-2 oua pe zi, carne o data si peste de 2 ori in saptamana, nuci si seminte cu moderatie, ulei nerafinat in salate verzi, avocado. Favorite sa fie totusi legumele si fructele de sezon, mancati  linte, orez brun, hrisca sau paste. 

 

 

-  Practicati antrenamentele fizice armonioase


Efortul potrivit este cel ce va aduce placere. Muschii bine lucrati, rezistenta obtinuta si starea de bine, toate vin cand tempoul exercitiilor este potrivit iar ritmurile pieselor muzicale va incanta. Nu fortati si atunci sportul va va scoate din rutina, va va mentine in forma cea mai buna, va va disciplina pe toate domeniile vietii!

 

- Rezervati-va timp pentru odihna


Va doriti o energie proaspata pentru lucruri noi si interesante? Pentru aceasta ajuta somnul odihnitor (7-8 ore), dusurile calde sau fierbinti dupa zile solicitante de munca, exercitiile de meditatie si respiratie, ceaiurile (atentie: doar ceaiuri) alaturi de cineva drag.

Si nu uitati, vara sau iarna, grasimile se aseaza frumos pe corpurile oamenilor ce au gandul obsesiv ca sunt grasi sau se pot ingrasa.

 

Sursa foto: google.com

 

Alte sfaturi despre nutritie, puteti gasi aici.



Perfecte