Oamenii isi doresc sa slabeasca, dar nu renunta la masa de seara. Specialistii cred insa ca preparatele pe care le consumam dupa ora 20.00, si in cantitati impresionante, pot reprezenta un pericol pentru organism.

 

“Cele mai multe persoane au obiceiul ca din masa de seara sa faca un festin. De fapt, acesta este unul dintre motivele principale pentru care la noi sunt cei mai multi supraponderali din Europa.

 

Este periculos pentru organismul nostru ca seara, cand el functioneaza mult mai lent decat in restul zilei, sa mancam mult la o masa. O cantitate mare de mancare inseamna mai multa munca pentru digestie, o digestie lenta la prag de seara inseamna depozite de grasime in final’’, spune antrenorul de fitness Florin Neby.

 

In general, masa de seara trebuie sa fie una usoara si compusa din alimente scazute caloric: o supa, o salata, lactate, un peste sau fructe de mare, ocazional legume.

 

In opinia specialistului, carnea are, de asemenea, un rol esential. “Ea este cea care reface fibra musculara dupa un antrenament intens, De fapt, este sursa principala la orice creste si se dezvolta in corpul nostru: fibra, piele, par, articulatii, unghii etc’’, adauga Neby.

 

De asemenea, specialistul crede ca sportul poate fi practicat si in timpul sarcinii."Daca ai facut sport si pana sa ramai insarcinata, daca ai si acordul medicului care iti urmareste sarcina, evident ca poti face sport fara probleme. Exista o perioada de inceput cand trebuie sa ai grija, pana cand embrionul se prinde si se formeaza, dar dupa 3 luni am vazut persoane ce participau la ore de HIIT (high intensity interval training) insarcinate in luna a cincea.

 

Sotia mea a facut sport in timpul sarcinii, lucru care a ajutat-o enorm. Am vazut cliente care au avut sarcini cu sport si sarcini fara.  Cele care faceau miscare au avut o sarcina mult mai usor de suportat'', mai spune antrenorul.

 

Sursa foto: google.com

Csid.ro