Populara dieta daneza da rezultate vizibile in doar 2 saptamani – dar este ea lipsita de riscuri? 

 

Este cunoscuta si ca dieta care schimba metabolismul. Este bazata pe un regim alimentar strict si se bazeaza pe scaderea grasimilor si zaharurilor din alimentatie, precum si pe consumul de alimente cu aport caloric scazut.

Trebuie sa stii, insa, ca acest regim este destul de strict si ca orice modificare a meniului impune imediata intrerupere a dietei si reinceperea acesteia dupa sase luni. Pentru a finaliza cu succes planul de pierdere in greutate, trebuie sa bei cel putin 2 litri de apa pe zi si sa practici exercitii fizice in mod regulat. 

 

 

Avantaj: slabesti intr-un timp scurt

 

Dieta daneza este saraca in calorii, iar combinatiile de alimente sunt simple. Pe langa faptul ca pierzi rapid in greutate, vei beneficia de o accelerare a metabolismului pe termen lung. Dieta ajuta si la eliminarea apei in exces din organism, ceea ce duce la estomparea semnelor celulitei. 

 

 

Dezavantaj: scade imunitatea

 

Orice dieta bazata pe un consum caloric redus prezinta anumite dezavantaje. astfel, organismul nu primeste toate substantele nutritive necesare, ceea ce poate duce la dificultati de concentrare, tulburari ale somnului, slabiciune. De asemenea, din cauza regimului alimentar sarac, imunitatea slabeste si creste riscul de imbolnavire. De aceea, este recomandat sa iei suplimente alimentare pentru a preveni deficienta de nutrimente.

 

 

Recomandari pentru dieta de 13 zile:

 

- In cadrul dietei daneze orice abatere de la program este strict interzisa;


- Trebuie sa mananci doar de 3 ori pe zi, intotdeauna la aceeasi ora;


- Este indicat sa consumi doar produsele enumerate in meniu;


-  Alcoolul, dulciurile si alimentele prajite sunt interzise;


-  Se recomanda ca salata verde sa fie proaspata, iar iaurtul sa fie natural si fara aditivi;


-  Dieta daneza poate fi repetata peste doi ani.

 

 

Meniu:


Ziua 1

 

 Mic dejun: o ceasca de cafea cu o lingurita de zahar;
Pranz: 2 oua fierte, 400 g de spanac si o rosie;
Cina: 200 g carne de vita si salata verde cu ulei de masline si zeama de lamaie.

 



Ziua 2

 

 Mic dejun: o ceasca de cafea cu o lingurita de zahar;
Pranz: 250 g de sunca si un iaurt natural;
Cina: 200 g carne de vita si o salata verde cu ulei de masline si zeama de lamaie.

 

 

Ziua 3

 

 Mic dejun: o ceasca de cafea cu o lingurita de zahar si o felie de paine alba, prajita;
Pranz: 2 oua fierte, o salata cu ulei de masline si zeama de lamaie si o felie de sunca;
Cina: telina fiarta, o rosie si un fruct proaspat.

 

 

Ziua 4

 

 Mic dejun: o ceasca de cafea cu o lingurita de zahar si o felie de paine alba, prajita;
Pranz: 200 ml suc de portocale si un iaurt;
Cina: un ou fiert, un morcov ras si branza de vaci sau 250 g de fructe.

 



Ziua 5

 

 Mic dejun: un morcov ras;
Pranz: 200 g de peste, gatit cu unt si cu suc de lamaie;
Cina: 250 g de carne de vita, o lingura de unt si radacina de telina macinata.

 



Ziua 6

 

 Mic dejun: o ceasca de cafea cu o lingurita de zahar si o felie de paine alba, prajita;
Pranz: 2 oua fierte tari si un morcov ras;
Cina: 300 g de carne de pui si salata verde cu ulei de masline si zeama de lamaie.

 



Ziua 7

 

 Mic dejun: o cana de ceai fara zahar;
Pranz: numai apa;
Cina: 200 g de carne de miel si un mar.

 



Ziua 8

 

 Mic dejun: o ceasca de cafea cu o lingurita de zahar;
Pranz: 2 oua fierte tari, 400 g de spanac si o rosie;
Cina: 200 g carne de vita si salata verde cu ulei de masline si zeama de lamaie.

 



Ziua 9

 

 Mic dejun: o ceasca de cafea cu 1 lingurita de zahar;
Pranz: 250 g de sunca si un iaurt natural;
Cina: 200 g carne de vita si salata verde cu ulei de masline si zeama de lamaie.

 



Ziua 10

 

 Mic dejun: o ceasca de cafea cu o lingurita de zahar si o felie de paine alba, prajita;
Pranz: 2 oua fierte, o felie de sunca slaba si o salata cu ulei de masline si zeama de lamaie.
Cina: telina fiarta, o rosie si un fruct proaspat.

 



Ziua 11

 

 Mic dejun: o ceasca de cafea cu o lingurita de zahar si o felie de paine alba, prajita;
Pranz: 200 ml suc de portocale si un iaurt;
Cina: un ou fiert, un morcov ras si branza de vaci.

 



Ziua 12

 

 Mic dejun: un morcov ras;
Pranz: 200 g de peste fiert, gatit cu unt si stropit cu suc de lamaie;
Cina: 250 g de carne de vita, o lingura de unt si radacina de telina macinata.

 



Ziua 13

 

 Mic dejun: o ceasca de cafea cu o lingurita de zahar si o felie de paine alba, prajita;
Pranz: 2 oua fierte si un morcov ras;
Cina: 250 g carne de pui si salata verde cu ulei de masline si zeama de lamaie.

ATENTIE

Dieta daneza este recomandata sub stricta supraveghere a medicului. Nu este indicata cardiacilor. 

 

Sursa foto: google.com

Clickpentrufemei.ro