Pentru mine, meditatia este ca un masaj pentru minte, care o face mai calma si in acelasi timp mai concentrata si clara, mai ales daca ma aflu intr-o situatie dificila sau intr-un moment stresant. Focalizarea mintii este o mare provocare. Fii pregatit la inceput pentru o mini-sesiune, care chiar daca va parea o vesnicie, va dura cel mai probabil doar cateva minute. In timp insa, vei ajunge sa te simti mai confortabil si relaxat si vei reusi sa te concentrezi pe durate mult mai lungi.

 

 

Exista multe tehnici si instrumente pentru a medita. Nu exista modalitati corecte sau gresite, important este sa descoperi ce rezoneaza cel mai bine cu tine si sa ramai constant in acea practica. Meditatia functioneaza cel mai eficient atunci cand este practicata zilnic. Alege sa meditezi chiar si doar cateva minute pe zi, decat o sesiune mai lunga, din cand in cand.

 

 

 

 

 


Meditatia dimineata te ajuta sa setezi tonul pentru restul zilei, astfel incat vei fi pregatit sa intampini orice obstacole ce te asteapta si o vei face cu o mai mare claritate. Seara, meditatia te va ajuta sa iti calmezi mintea si sa iti clarifici gandurile de pe timpul zilei si sa ai un somn linistit.
Inainte de a incepe, vreau sa iti dau cateva sfaturi despre cum sa te pregatesti pentru prima ta sesiune de meditatie:

 


• TIMPUL: alege un moment al zilei care se potriveste cu programul tau, poti incepe doar cu cateva minute. Iti recomand sa faci acelasi lucru in fiecare zi, deoarece asta va ajuta sa iti creezi un obicei.

 

 

• LOCUL: gaseste un spatiu cu putina liniste si intimitate, unde nu vei fi deranjat. Incepe sa meditezi intr-un spatiu familiar, cum ar fi acasa, pe fotoliu sau pe podea. Daca este nevoie, foloseste casti care sa blocheze zgomotul din jur.

 

 

• POSTURA: asaza-te intr-o pozitie confortabila, pe care o poti mentine pe toata perioada meditatiei, fara sa fi nevoit sa o schimbi. Stai pe podea cu picioarele incrucisate si palmele pe genunchi, sau pe un scaun cu spatar, cu talpile pe podea si mainile relaxate. Pastreaza spatele drept, alungind coloana vertebrala, lasa umerii relaxati in jos, gatul lung, inchide ochii.

 

 

• RESPIRATIA: inspira si expira pe nas si incearca sa menti respiratia cat mai adanca si lunga, fara a-ti tensiona gatul.

 

 

• COMPASIUNEA: mintea iti va fugi si iti vei pierde concentrarea. Nu te analiza si critica, intoarce-ti focusul catre respiratie.

 

 

• CONSECVENTA: stabileste un obiectiv pentru fiecare practica si tine-te de el, chiar daca timpul va trece mai incet la inceput.

 

 

 

 

 

Acum esti pregatit: inchide ochii si concentreaza-te pe respiratie: inspira adanc si simte cu aerul patrunde si iti exploreaza spatiul interior. Mentine aerul si numara pana la trei. Expira incet, imaginandu-ti cum aerul mangaie pieptul si este eliberat incet. Mentine respiratia si numara din nou pana la trei. Repeta acest exercitiu de respiratie profunda de 10 ori, lasandu-ti mintea sa fie condusa doar de respiratia care iti exploreaza corpul cu fiecare inspir si expir. Meditatia necesita timp si rabdare. In schimb, vei fi rasplatit cu o stare de pace si echilibru interior. Vei deveni mai calm si iti vei regasi intuitia pentru a trai aliniat cu intentiile si valorile tale.

 

 

 

 

Sursa foto: Google.com

Elle.ro