Ce cantitate de apa este recomandata sa bem in perioada estivala? Se va tine cont de temperatura, senzatii si tipului de odihna, pentru care optam, bineinteles, in crestere, direct proportional fiecarui grad in plus din termometru si fiecarei ore de odihna activa, insotita de transpiratie abundenta.

 

Doi litri sau opt pahare de apa este o cantitate doar orientativa. Indeosebi in sezonul estival. Totusi, hidratarea optima este, in acest caz, la ordinea zilei. Iar cea mai frecventa intrebare devine si mai actuala.

 

Si totusi, cum ne hidratam eficient pe timp canicular?

 

“1. Fii atent. Ia aminte la semnele, pe care ti le ofera organismul tau. Fiind un mecanism complex, cu multiple semnale de alerta, iti va indica cantitatea de lichide, de care ai nevoie. Setea si culoarea urinei sunt indicatorii de baza. Atunci cand senzatia de sete apare, iar culoarea urinei este una concentrata, sa stii ca lichidele pe care le consumi sunt absolut insuficiente. Iar un surplus este urgent indicat. Retine! Nu exista o cantitate ideala pentru toti. Doar cea individuala, dictata de necesitati.

 

 

2. Alege. Nu orice bautura. Cafeaua si alcoolul te deshidrateaza. Chiar daca sunt reci. Chiar daca au gheata si menta in ele. Nu uita si de surplusul de sirop de zahar, care se adauga de obicei in cocktail-urile tale preferate. Opteaza pentru apa plata. Adauga fructe proaspete, suc de lamaie, menta sau castraveti in ea. Daca mergi in oras cu prietenii, mereu ai de ales. Siropul ce se adauga nu e obligator. Roaga sa ti-l reduca. Dar ideal, evita-l.

 

 

 

3. Nu exagera. Nici cantitatea mai mare, nici temperatura mai joasa a lichidelor nu te vor salva. La orice temperatura a lichidelor consumate, temperatura corpului ramane constanta. Iar surplusul de gheata iti vor diminua imunitatea locala la nivelul faringelui, sporind probabilitatea inflamarii acestuia. Cantitatea necesara de lichide e prestabilita. Iar suplusul se va elimina in orice caz.

 

 

4. Mananca. Gaseste apa si in alimentele, pe care le pui in farfuria ta. Descopera-le pe cele mai bogate, alaturi de cantitatea de apa, pe care o contin: frunzele de salata - 96 %, castravetii si telina - 95 %, zucchini si rosiile - 94 %, ardeiul rosu si dovleceii - 93 %,  pepenele verde - 92 %, capsunele - 91 %, piersicii- 89 %, portocalele si grapefruit-ul - 88 %. Adauga-le in meniul zilnic din perioada estivala. Cum? Apeleaza la fantezia ta si la bogatia de combinatii. Pentru ca un organism hidratat o merita.

 

 

 

Oricare nu ar fi optiunea ta, retine - de fiecare data, in care subestimezi impotanta apei, fiecare celula din corpul tau are de suferit.

Fii atent la alegerea ta!

 

Maria-Victoria Racu, medic nutritionist, Fundatia Bitonic

 

https://www.facebook.com/fundatiabitonic/

 

https://www.fundatia.bitonic.md



Sursa foto: Google.com

Perfecte