Te simti si mai stresata dupa ce mananci pe fond de stres. Si asta pentru ca mancarea nu este solutia de care corpul tau are nevoie. Este totusi dificil sa iti dai seama de ce iti doresti sa mananci cand esti nervoasa sau anxioasa, intrucat mintea nu functioneaza tocmai optim, ci cauta mai degraba cea mai apropiata solutie de “mai bine”.

 

Insa, atunci cand esti stresata, nu ai nevoie sa mananci. Este important sa ii dai corpului ce are nevoie, si nu sa cedezi impulsurilor de moment.
Daca mananci pe fond de stres, este important sa stii ca nu faci asta pentru ca iti lipseste vointa. Este pentru ca mintea ta asa este programata: sa caute orice o face sa se simta mai bine, atunci cand emotiile sunt coplesitoare.

 

Specialistii de la Elite Daily ii citeaza pe cei de la Psychology Today si spun ca este normal sa mananci pe fond de stres, intrucat alimentele sarate, dulci sau bogate in grasimi activeaza o anumita zona a creierului. O zona care spune ca ai primit o rasplata. De aceea te simti detensionata si mai bine, dupa ce mananci ciocolata, de exemplu.
De ce mananci pe fond de stres
 
«Cand corpurile noastre sunt stresate, intram in ceea ce se numese “raspunsul lupta sau fugi”. Ancestral, asta insemna ca stramosii nostri, cand vedeau un urs ca ii ataca, aveau nevoie de toata energia ca sa lupte sau sa fuga. De aceea, corpul tanjeste dupa zahar si grasimi, alimente dense in calorii, ce furnizeaza energie pentru situatii stresante. Din acest mecanism de auto-aparare deriva pofta noastra de a manca atunci cand suntem stresati», spune Mindy Lu, nutritionista.
Daca mananci pe fond de stres trebuie sa combati nu dorinta de a manca, ci sursa stresului. Specialistii recomanda sa ai un mediu calm, reconfortant, si sa gasesti alte forme de descarcare a stresului, nu prin mancare:
-o plimbare in natura te poate ajuta sa nu mai mananci pe fond de stres;
-o baie fierbinte sau un masaj;
-un animal de companie cu care sa te joci;
-muzica sau un film.

 

Cu cat te simti mai putin stresata, cu atat vei manca mai putin. Si, daca simti nevoia sa mananci pe fond de stres, specialistii recomanda sa te hranesti aplicand metoda mindfulness. Sa mananci constient, asa incat corpul si mintea sa experimenteze si sa simta mancarea. Sa se simta satietatea si confortul cautat.
Daca nu poti crea un mediu relaxant – poate esti la birou, de exemplu specialistii recomanda sa exersezi tehnici de calmare si metode de reducere a stresului:
-exercitii de respiratie,
-meditatii,
-aromaterapie,
-slow living.
Nu exista niciun dubiu, daca vrei sa nu mai mananci pe fond de stres, trebuie sa iti schimbi stilul de viata. Sa privesti fiecare zi altfel: constient, sa cauti solutii in loc sa cauti aprecierea exterioara si in loc sa te plangi, sa fii in ton cu corpul tau si cu mintea ta.

www.andreearaicu.ro/