Nutritionista Irina Aniri vine cu cateva trucuri utile care te pot ajuta sa dai jos cateva kilograme, intr-un mod sanatos.


Cum slabim sanatos?

 

Dar cati dintre voi cunosc cu ce se mananca aceasta teorie, cati dintre noi au o cultura a alimentatiei? Eu zic putini.  Ca sa cunoastem ceva trebuie sa fim informati siindrumati. Proiectul “Slabisanatos” impreuna cu perfecte.md si-a pus scopul de a va aduce la cunostinta, cat mai multa informatie “comestibila” si extrem de utila.

 

 

7 Reguli simple si eficiente 



1. Orice proces de slabire incepe de la Dorinta, apoi Decizia de a slabi. Pentru aceasta nu evita sa te uiti in oglinda, sa determini zonele problematice, nu evita sa te cantaresti si sa recunosti ca sunt cateva kilograme in plus. Crezi ca sotul te iubeste asa cum esti? Nu este asa!

Incearca sa scoti din garderoba blugii cumparati cativa ani in urma, pentru a intelege care este diferenta dintre 60 kg si 70 kg, iar dupa ce toate acestea te vor pune pe jar, incepe un regim alimentar sanatos, nu de luni, nu de pe data de 1, nu de pe data de 10, ci acum… Acum este momentul potrivit de a incepe o viata noua, de a te iubi cu adevarat, de a pune mai presus sanatatea si de a spune NU mancarii in exces…





2. Sa slabesti sanatos inseamna sa reduci din grasime. Dietele-minune ce promit pierderi considerabile de kilograme intr-un timp record, te fac de fapt sa pierzi multa apa si multa masa musculara. Kilogramele pierdute usor se intorc la fel de rapid, pentru ca nu o faci cum trebuie.

Sa slabesti sanatos inseamna sa dai jos intre 1 si 2 kg pe saptamana, din care cel putin jumatate (0,5-1 kg) sa fie de grasime. Daca slabirea se produce mai rapid datorita unei restrictii calorice severe, adica prin infometare, neinsotita de miscare, te predispui efectului „yo-yo”. acest efect arata tendinta de a pune la loc chiar mai multe kilograme decat ai slabit, dupa ce renunti la dieta miraculoasa...





3. Sa slabesti sanatos inseamna sa tii cea mai buna dieta pe termen lung. Dar care este cea mai buna dieta de slabire? Nu, in niciun caz nu este cea care te infometeaza! Raspunsul corect este cea care:

a. Iti place;

b. O poti respecta pe termen lung, adica o poti transforma in stil de viata;

c. Respecta preferintele tale alimentare, dar si nevoile corpului tau;

d. Este echilibrata in principii nutritive;

e. Nu-ti pune in pericol sanatatea.



O dieta corecta si eficienta contine 3 mese principale si eventual 2 gustari intermediare, la intervale orare regulate, iti ofera energie si satietate pe toata durata zilei si contine fibre, vitamine si minerale de calitate la fiecare masa.





4. Sa slabesti sanatos inseamna sa creezi deficit de calorii folosind balanta greutatii.



Notiunea de balanta a greutatii sau balanta energetica este simpla. Organismul tau foloseste si depoziteaza energia (caloriile) in acelasi fel in care un autoturism depoziteaza si foloseste benzina.

De exemplu, daca iti umpli rezervorul de la masina cu 40 de litri si folosesti 10 litri, restul de 30 de litri raman depozitati. Acelasi lucru se intampla daca mananci mai multe calorii decat necesarul tau zilnic.

Asadar, daca mananci, bei sau rontai, de exemplu, 2200 calorii pe zi, iar organismul tau va folosi doar 1800 dintre ele, restul de 400 calorii se va depozita ca EXCES de calorii, sub forma de grasime.

Din contra, daca ingerezi 1800 calorii pe zi, iar organismul tau cheltuie 2200, vei crea un deficit caloric. Organismul tau va lua cele 400 de calorii de care are nevoie din depozitele de grasime. Nu uita ca scazi in greutate doar daca creezi un deficit de calorii rezonabil, pentru a nu dauna organelor interne.



5. Sa slabesti sanatos inseamna sa respecti modul in care corpul tau este programat sa arda calorii. Din acest principiu deriva toate acele diete care iti spun sa nu mai mananci seara dupa o anumita ora (o exagerare inutila daca te indopi toata ziua), deoarece corpul tau este programat sa arda caloriile ca intr-o piramida inversa.

In prima parte a zilei, arderile sunt de 100%, dupa-amiaza de 75-50%, iar dupa ora 18:00 sub 25% si trebuie repartizate astfel:

- micul dejun si gustarea de dimineata constituie 40%;

 - pranzul si gustarea de dupa amiaza = 40%;

 - cina doar 20%.



Orice gustare care trece de ora 20.00 intra la categoria mancare de noapte si se depune, deoarece organismul tau este prea obosit sa o mai digere.





6. Sa slabesti sanatos inseamna miscare si hidratare corespunzatoare. Minimul necesar pentru sanatate si sustinerea pe termen lung a unei diete de slabire, fara a intra in blocaj, este de 200 calorii/zi arse sau consumate prin miscare.



Incepe usor, fara eforturi care sa te faca sa-ti pierzi motivatia, progreseaza treptat, ca sa ajungi sa faci cat mai multa miscare zilnic. Te vei simti extraordinar, iar rezultatele vor fi pe masura.



Hidratarea joaca si ea un rol esential in procesul de slabire, asadar hidrateaza-te corespunzator, dar nu cu bauturi dulci si hipercalorice, ci cu smoothie-uri energizante de fructe in prima parte a zilei si inainte de antrenamente, apa si ceaiuri neindulcite in restul zilei.





7. Sa slabesti sanatos inseamna sa planifici si sa monitorizezi. Ca orice proiect important, succesul propriului tau program de management al greutatii depinde de o planificare riguroasa si atenta la detalii. "Daca esuezi sa planifici, planifici sa esuezi", cum spune un proverb american modern.



Iata un minim necesar de activitati de planificare care te conduc spre greutatea ideala:



• Planifica-ti mesele zilei urmatoare cu o zi inainte;

• Cumpara-ti un cantar de bucatarie si foloseste-l pana cand vei reusi sa evaluezi corect cantitatile si portiile de mancare;

• Fa-ti o lista de cumparaturi completa care sa includa si magazinele din care le achizitionezi si ai grija ca mereu sa ai la indemana mancarea potrivita;

• Tine un Jurnal Alimentar, deoarece s-a demonstrat ca persoanele care isi inregistreaza zilnic tot ceea ce mananca, se descurca mai bine decat acei care nu o fac.

Daca esti o persoana care refuza sa isi inregistreze efortul, sunt sanse sa ai nevoie cel mai mult de asta. Mai mult, ai fi surprins(a) sa afli ce beneficii poti sa ai din tinerea unui jurnal. Sfatul meu este sa incerci.



Inca o data va amintim cu acest articol, pentru a slabi corect si sanatos este nevoie de sistematizare, organizare si vointa !!! Atunci kilogramele pierdute nu se vor intoarce !



Sursa foto: Google.com

Perfecte