Asadar, invata sa iti creezi un mediu de somn prielnic, sanatos, dar invata sa faci fata provocarii de a restaura organismul imediat dupa odihna.
 

Sunt multe aspecte care pot interfera fie cu odihna, fie cu starea de alerta, de aceea trebuie sa alegi cea mai buna cale spre echilibru: alimentatia.
 

Bineinteles ca toate alimentele isi dau energie, dar nu toate sunt create pentru a oferi energie in mod egal.
 

Alimentele stimulatoare sunt alimentele care energizeaza intreg metabolismul. Acele alimente care sprijina abilitatea organismului nostru de a transforma mancarea in energie.
 

Complexul de vitamine B sau acizii grasi omega-3 sunt unii dintre cei mai eficienti stimulatori energici disponibili, dar multe alte substante nutritive sunt asociate cu starea de veghe si de vigilenta sporita:
 

1. Cafea
Cofeina si sistemul ei de livrare ramane cea mai populara modalitate de a te energiza.
In timp ce nu este recomandata dupa-amiaza tarziu, cand se interfereaza cu ora de culcare, o ceasca de cafea dimineata te poate ajuta sa te concentrezi.
De-a lungul timpului, s-a demonstrat si ca aceasta are efecte pozitive asupra starii de sanatate, in general: reduce riscul dementei, previnde infarctul si unele forme de cancer.
 

 

2. Ciocolata neagra...
... care sa fie neagra in totalitate, adica sa aiba o concentratie ridicata de cacao. Acesta contine nutrienti care lupta impotriva stresului si ofera un plus de vitalitate si de putere de concentrare.

 

3. Citrice
Alege fructele care contin vitamina C pentru ca ajuta la cresterea performantei energetice si imbunatatesc vigilenta, doar prin intermediul mirosului.
 

 

4. Apa
Apa are o putere extraordinara asupra organismului tau –oboseala este un simptom comun al deshidratarii. De aceea, daca te simti apatic, bea mai intai H2O.
 

5. Cereale
Datorita unei doze mari de vitamina B si a carbohidratilor complecsi, cu efectul de sustinere a fibrelor, cerealele sunt alimentele necesare pentru energie durabila.
 

6. Somon
Acest peste gras este un centru de putere a acizilor grasi omega-3: ei sunt folositi
de organism pentru a construi “blocuri” pentru muschi si pentru tesuturi si, de asemenea, pentru energie.

 

 

7. Oua
Aceste alimente aparent banale sunt bogate in nutrienti esentiali din familia vitaminei B, contribuind la stimularea organismului in diferite moduri.
Oul ajuta la buna functionare a metabolismului, dar si a sistemului nervos central.
 

8. Fasole
Cand vine vorba de carbohidrati complecsi si de proteine, fasolea ocupa un loc de cinste. Iar carbohidratii si proteinele iti pot oferi energie pentru o zi intreaga.
 

 

9. Nuci
Nucile contin cea mai mare concentratie de omega-3 si fiecare nuca (cat de mica) contribuie la energia generala a organismului tau.


 

acasatv.ro