Gutuile se pot consuma proaspete, caz in care sunt excelente pentru ficat, dar si sub forma de suc, mancare sau gem, coapte, fierte sau uscate prin deshidratare. Medicii ne recomanda ca in sezonul rece sa consumam cate o gutuie pe zi, acest lucru tinand departe inflamatiile gatului. Gutuile sunt folosite in cazul infectiilor respiratorii.

 

Dupa o masa copioasa senzatia de greata poate fi inlaturata cu ajutorul gutuilor, care ajuta si procesul de digestie.
Mai mult, acestea au efecte pozitive si asupra psihicului, imbunatatind starea de spirit. Sucul de gutuie este recomandat cardiacilor, astenicilor, persoanelor cu probleme respiratorii si celor care au frecvent indigestii. Se bea, zilnic, cate un pahar, inainte de masa, vreme de 30 de zile. Compotul de gutui neindulcit sau o jumatate de fruct mancat pe stomacul gol calmeaza crampele intestinale.

 

Un studiu recent efectuat in Turcia a dezvaluit proprietati antioxidante uimitoare ascunse in pulpa deliciosului fruct. Rezultatele cercetarii au plasat gutuia in topul celor mai puternice arme in lupta cu radicalii liberi si implicit cu imbatranirea prematura. Si asta in conditiile in care cercetatorii de la Universitatea Ankara au descoperit ca doar rodiile bat gutuile in privinta nivelului de fenoli si flavonide din componenta.

 

Gutuia contine hidrati de carbon, provitamina A, vitaminele B1, B2, B6, C, E, PP, precum si minerale (potasiu, fosfor, calciu si sodiu).
Specialistii sustin ca gutuile au un continut ridicat de substante pectice, importante in reducerea colesterolului din organism si a riscului de aparitie a bolilor cardiovasculare.

 

Sursa foto: google.com

Perfecte