Psihoterapeutii specializati in probleme de stres si anxietate sunt de parere ca exercitiile de respiratie, managementul emotiilor si mai ales intelegerea mecanismelor care au loc in corpul nostru atunci cand suntem stresati sunt puncte cheie in eliminarea totala a simptomelor stresului!

 

Ce se intampla in corpul tau atunci cand esti stresata?

 

Cand corpul percepe o amenintare – care poate fi orice de la mutarea intr-un nou apartament sau o conversatie in contradictoriu – ia masurile pe care le considera necesare. Din punct de vedere psihologic, raspunsul este numit fight or flight, si este definit de ascutirea tuturor simturilor pentru a lupta cu amenintarea sau pentru a fugi de ea.

 

In timpul acestui raspuns al organismului, corpul se umple de adrenalina si cortizol. Poti observa schimbari ale respiratiei, tensiune in grupele principale de muschi, ca de exemplu picioare sau umeri, si probleme de ordin digestiv precum scaderea apetitului – se prioritizeaza fluxul sanguin catre zone care mobilizeaza o persoana. Poate fi inteles ca si impulsul nostru biologic de supravietuire.

 

 

Interventia asupra stresului

 

Daca impulsul de supravietuire ne ameninta starea de spirit, interventii rapide precum exercitiile de respiratie sau alte practici de autocontrol ne pot oferi un moment de pauza, astfel restabilindu-se pulsul normal.

 

Exercitiile de respiratie stimuleaza nervul vag, care este responsabil cu anumite activitati senzoriale si motorii. In esenta, este parte dintr-un circuit care leaga gatul, inima, plamanii si abdomenul de creier, explica site-ul Medical News today. Nervul vag trimite semnale catre creier si corp ca sa iti aminteasca faptul ca nu te afli in pericol.

 

 

Pentru ca nu ducem lipsa de exercitii respiratorii, iti poti acorda cateva minute pentru a le incerca.

 

Exercitii de respiratie:

 

- Gaseste un loc linistit daca ai posibilitatea, daca nu, asaza-te dreapta in scaunul de birou (daca esti la munca, acasa, sau oriunde altundeva cand citesti asta). Concentreaza-te si constientizeaza cum respiri. Fara sa schimbi nimic pentru moment, doar observa procesul fizic prin care inspiri aer.

 

– Concentreaza-te din ce in ce mai mult, observand fiecare detaliu al procesului de respiratie. In acest timp, indreapta-ti atentia spre felul in care aerul intra si apoi iti paraseste corpul.

 

– Incepe sa respiri adanc. Trage aer puternic, directionandu-l catre partea de jos a stomacului. apoi expira. Repeta de 3-5 ori. Poti plasa o mana pe piept si una pe abdomen pentru a simti contractiile si dilatarile de pe parcursul inhalarii/expiratiei.

 

 

Sursa foto: google.com

Perfecte