Tocmai de aceea ar trebui sa eviti aceste patru capcane. 

 

1. Sa nu bei cafea dimineata

Prea multe cesti de cafea te fac sa te misti ca un tigru in cusca. Asa ca este un lucru inteligent sa eviti bauturile cu cafeina atunci cand esti stresat/a, nu-i asa? Nu neaparat, daca iei in calcul concluziile unui studiu realizat de Universitatea din Bristol. Cel putin daca esti femeie. Atunci cand urmasele Evei colaboreaza intre ele in conditii de presiune au rezultate mai bune daca au baut inainte in jur de trei cesti de cafea cofeinizata. Au increderea mai mare in colegele lor, in abilitatile lor de a performa si se descurca mai bine in general. In schimb, barbatii bautori de cafea obtin rezultate mai proaste sub presiune. Femeile stresate au tendinta de a fi mai cooperante in vreme ce la barbatii aflati in aceeasi situatie se activeaza mecanismul instinctual de „lupta sau fugi”. Cafeina pare sa accentueze acest comportamnet ceea ce la femei inseamna performante mai bune.

 

2. Sa faci lucrul care pare corect (insa nu este deloc asa)

Cel mai rau lucru pe care il poti face intr-o situatie extrem de tensionata este sa te gandesti prea mult la ceea ce faci, sustine Sian Beilock, specialist in stiinte cognitive la Universitatea din Chicago. Daca esti in timpul unui interviu pentru un job si te gandesti la cum sa sa fii mai convingator cand vorbesti despre munca de voluntariat pe care ai depus-o si cum sa eviti sa ti se vada axila transpirata sigur o vei da in bara. Pentru a preveni sa te tot gandesti la ce trebuie sa faci (si sa fii ingrijorat ca ai putea rata un raspuns sau altul) incearca sa te obisnuiesti sa raspunzi sub presiune; spre exemplu ai putea ruga un prieten mai dur/aspru sa te supuna unui tir de intrebari.

 

3. Sa discuti o problema cu cel mai bun prieten

Sa discuti cu un prieten/a caruia ii pasa de tine se presupune a fi una dintre cele mai bune metode de reducere a stresului. Si atunci de ce studiile sustin ca atunci cand femeile discuta impreuna despre probleme nivelul hormonilor lor creste foarte mult? Pentru ca vorbesc prea multe despre aceste situatii dificile. Le analizeaza din nou si din nou, din fiecare unghi, fiecare aspect, fiecare injustitie perceputa – ceea ce inseamna ca le experimenteaza din nou si din nou. Tocmai de aceea, nivelul stresului ajunge atat de sus. Faceti-va o favoare si discutati o singura problema dupa care concentrati-va pe gasirea unei solutii.

 

4. Sa mergi la plimbare in parc

Poate ca o plimbare intr-un parc plin de verdeata ti se pare o modalitate excelenta de a te incarca cu energie, de a inhala ioni negativi – daca mergi dupa o ploaie. Cu o singura exceptie: daca esti stresat de alergii. In asemenea conditii, eczemele vor fi de doua ori mai mari decat cele aparute atunci cand nu esti stresat. Si cu cat esti mai nervos, cu atat eruptiile te mananca mai tare a doua zi si adesea nu raspund pozitiv la tratamentele antihistaminice. Acestea sunt concluziile unui studiu realizat la Universitatea de Stat din Ohio.

 

Sursa foto: Google.com

Sfatulparintilor.ro