Asta probabil te face sa te intrebi care sunt principalele motive pentru care te ingrasi si ce anume iti influenteaza organismul.

Daca esti curioasa care sunt posibilele motive pentru care te ingrasi, ti-am pregatit o lista cu cele mai intalnite cauze, care nu au legatura cu alimentatia. Asadar, care sunt factorii ce iti influenteaza greutatea, chiar daca mananci sanatos si faci sport?

 

 

 

Nu dormi suficient

 

Sa nu dormi o noapte pe saptamana poate nu pare atat de grav, insa in timp, toate orele pierdute vor avea un efect puternic asupra organismului tau. Astfel, exista numeroase studii care arata o legatura puternica intre ingrasare si lipsa somnului. Dr. Wendy Bennett a explicat pentru Prevention ca acest lucru se datoreaza faptului ca atunci cand stai mai mult timp treaza, ai tendinta de a manca mai mult.

Astfel, corpul tau are nevoie de mai multe calorii, iar lipsa unui program de somn iti afecteaza si ritmul circadian. Din aceasta cauza se produce si o dereglare hormonala, lucru care poate duce cu usurinta la acumularea kilogramelor in plus.

 

Esti foarte stresata

 

Reglarea nivelului de stres ar trebui sa devina o prioritate si pentru tine, deoarece poate fi un factor important in luarea in greutate. Probabil ai auzit de hormonul stresului, cortizonul, acesta fiind cel care ar trebui sa iti protejeze organismul de momentele tensionate.
Un nivel ridicat de cortizon poate fi bun pentru perioade scurte de timp, insa stresul continuu iti afecteaza corpul si poate duce la ingrasare, deoarece si acesta iti poate afecta ritmul circadian.

 


 


 

 

Nu iei medicamentele potrivite


Este usor sa iei medicamente care nu sunt intocmai potrivite pentru tine, mai ales daca este vorba despre cele care contin si hormoni. Astfel, daca folosesti pilule contraceptive sau iei steroizi, este foarte posibil sa te ingrasi. Acelasi lucru este valabil si in cazul unor tratamente pentru reumatism sau chiar si pentru migrene. De obicei, medicamentele pot avea si efecte adverse, asadar este bine sa analizezi cum se comporta organismul tau intr-o anumita perioada.

 

Corpului tau ii lipsesc anumiti nutrienti


Chiar daca ai o alimentatie sanatoasa, este posibil sa asimilezi toti nutrientii de care are nevoie corpul tau. Astfel, in cazul in care ai un nivel scazut de magneziu, fier sau o deficienta de vitamina D, sistemul tau imunitar poate fi compromis, nu vei avea prea multa energie, iar asta iti va afecta si metabolismul. 

 

 

 

 

Imbatranesti


Sa imbatranesti este inevitail, insa exista metode prin care iti poti imbunatati metabolismul. Este evident ca nu vei putea arde la fel de multe calorii la 40-50 de ani, asa cum o faceai la 20, insa poti face schimbari care sa te ajute.

De exemplu, un pas important este sa faci mai mult sport si sa scazi cantitatea de grasimi nesanatoase pe care le consumi. O masa musculara in scadere, implica automat si un metabolism mai lent, asadar este cazul sa scazi numarul de calorii si sa cresti numarul de ore petrecute la sala.

 

 

 

 

Uiti de lucrurile mici


Daca ai facut recent schimbari in viata ta, de exemplu stai mai mult timp la birou, ai inceput sa bei si sucuri, este normal sa te ingrasi. Toate aceste lucruri care par mici si insignifiante, au o influenta mai mare decat credeai.

 

Ai fasceita plantara


Numeroase afectiuni ale muschilor si oaselor, inclusiv fasceita plantara, osteoartrita si durerile de genunchi sau sold pot duce la ingrasare. Acest lucru se datoreaza lipsei de miscare, asadar este indicat sa gasesti antrenamente usoare, care iti solicita in continuare muschii.

 

 

Sursa foto: Google.com 

Elle