Ce ar trebui sa faci daca iti cade parul? Cauzele care pot duce la caderea parul pot varia de la stres, un deficit de proteine, genetica, anemie, chimioterapie sau chiar si folosirea excesiva a produselor de styling pe baza de caldura. Caderea parului poate fi temporara, din cauza unei deficiente de vitamine, sau chiar si permanenta, din cauza unor afectiuni medicale precum hipotiroidia. Desi caderea parului reprezinta o pierdere fizica, multe persoane care sufera de calvitie isi pierd increderea in sine, au anxietate sau depresie. Insa iata ce alimente ar trebui sa consumi daca iti cade parul! 

 

Alimente care te ajuta daca iti cade parul. 

 

O dieta adecvata care contine un mix de vitamine, minerale si proteine reprezinta un mod simplu de a preveni si chiar trata caderea parului. in primul rand, cheratina este o proteina care reda flexibilitatea si puterea firului de par. Alimentele bogate in proteine pe care le poti include in dieta ta sunt somonul, fripturile, omletele, proteinele de soia si pieptul de pui. Combina aceste preparate cu fasole si seminte, pe langa grau, orez si porumb. Aceste ingrediente cresc nivelul aminoacizilor dietetici esentiali pentru productia de cheratina. 

 

 

 

Carbohidratii reprezinta un alt nutrient important care nu ar trebui sa lipseasca din dieta daca iti cade parul. Preparatele cu un continut scazut de carbohidrati pot cauza, de asemenea caderea parului. Printre alimentele care contin o cantitate semnificativa de carbohidrati se numara orezul brun, ovazul, painea din cereale integrale, pastele din faina integrala si cerealele integrale. 

 

Fierul este un alt ingredient important pentru sanatatea parului, iar o deficienta de fier poate cauza caderea parului.Alimentele bogate in fier includ legumele de culoare verde inchis, cum ar fi spanacul si varza creata, carnea rosie, pestele gras si galbenusurile de ou.

 

Acizii grasi omega-3 pot imbunatati sanatatea scalpului si stimula cresterea parului. Daca iti cade parul, ar trebui sa consumi somon, sardine, macrou, carne de vita, seminte de in, seminte de chia, nuci si ton.

 

Complexul de vitamine B iti poate ajuta parul sa creasca mai repede si mai sanatos. Biotina se regaseste in cereale, oua, branza, iaurt si carne de pui.

 

Include aceste alimente in dieta ta daca iti cade parul si vei beneficia de un tratament natural impotriva calvitiei:

- somon;

- ovaz;

- capsune;

- migdale;

- fasole (de orice tip, inclusiv fasole neagra, soia sau naut);

- spanac;

- oua;

- cereale integrale;

- seminte de floarea soarelui;

- morcovi;

- broccoli;

- afine;

- portocale;

- ananas;

- rosii;

- ton;

- nuci;

- pepene galben;

 

Dupa cum ai observat din lista de mai sus, toate alimentele enumerate sunt naturale si sanatoase. in general, ar trebui sa urmezi o dieta care include alimente sanatoase, pe langa cele mentionate mai sus. 

 

Sursa foto: Google.com

Eva.ro