Dastim: calorii, calorii si iar calorii. Dar! Nu stau lucrurile atat de simplu, iasanatateain cazul dat are prioritate. Iata cateva cauze veridice, cu exceptia celei de exces al caloriilor, care o sa-ti argumenteze dauna consumului acestui produsatat de discutat in prezent:
 
1. Uleiul vegetal. Aceeasi istorie: de care provenienta? Nu stie nimeni. Cert este ca neaparat- rafinat, dezodorizat si hidrogenizat. Pentru a-mari termenul de pastrare, de la cateva zile pana la 180- 210 zile! Ulei de masline? Doar pe locul 13 in eticheta- cantitati infime si atat.
Ce obtinem? Colesterol marit, maladii inflamatorii si cardiovasculare-obligatoriu! Despre kilogramele in plus nici nu vorbim.
 

 

2. Zaharul. Din nou. Studiati etichetele maionezelor- zaharul e pretutindeni pe locul trei. Ulei vegetal, apa sitadam! Zahar! Intre 2 si 8 grame/ 100 g. Acum analizati cata maioneza consumati, de fapt si care ar fi cantitatea de zahaaditionala. Maioneza cu continut redus de grasimi? Din contul zaharului. Fiti siguri.
 

 

3. Dependenta. Combinatia dintre grasimi si zahar creeaza dependenta- fenomen denumit “oleogustus”, descoperit de catre biologii americani si utilizat de catre producatorii “smecheri”. Eliminarea hormonilor placerii in urma consumului maionezei ne impune iasi iasa o adaugaisalata. De fiecare data. Pana nu scapasituatia de sub control.
 

 

4. Aditivii alimentari. Descoperim o lista infinita de ingrediente pe fiecare ambalaal maionezei: amidon de porumb, benzoat de sodiu, aromatizatori, colorantiacidifiantiantioxidanti. Pentru ingrosare, miros, gusttermen de valabilitate. Pentru dependenta, maladii gastrice, boli inflamatorii, cancer, reducerea vitalitatii.
 

5. Toxiinfectiile alimentare. Daca consumi produse cu maioneza si nu tii cont de regulile elementare- termen de valabilitataacestora- 12 ore si doar la 4 grade Celsius, la frigider- fii pregatit sa faci fata atacului de microorganisme. Salmonella- de la uzina de producere, prin utilizareoualor neprelucrattermic, stafilococ, bacterii coliforme si chiar- mucegaiuri.

 

Iar acum esti pregatit de cireasa de pe tort? Intre 470 si 669 kcal/ 100 g! Crezi ca antrenamentul de fitness te-asalva? Doar cu 500 calorii. Restul ramane in rezerve. Fii atent la alegerea ta!

 

Maria- Victoria Racu, medic nutritionist, Fundatia Bitonic
https://www.facebook.com/fundatiabitonic/?ref=br_rs
https://www.fundatia.bitonic.md/

Perfecte