Cunosti povestea, ca doar se repeta in fiecare an: ajungi la petrecere obosita si infometata, dupa ce ai muncit toata ziua si nu ai apucat sa mananci nimic. Esti fericita ca ai economisit atat de multe calorii (ei da, acum rochia iti vine perfect), pana ce mana ta atinge primul bol de alune si… nu te mai poti opri. Incepi sa mananci, sa mananci, sa mananci si acumulezi mai multe calorii decat daca te-ai fi indopat toata ziua cu supa. 

 

 

1. David Kirsch, un celebru antrenor din New York, sugereaza sa bei un cocktail de proteine (se gasesc in farmacii) inainte de a merge la petrecere, pentru a-ti taia senzatia de foame. Suna putin cam hi-tech? OK, atunci mananca un mar. Are acelasi efect.

 

2. Inainte de masa festiva, bea un pahar cu apa minerala, cu multa lamaie. Iti da senzatia de satietate si-ti taie apetitul.

 

 

3. Sandwich-urile de la petrecere sunt ultraapetisante, dar iti distrug silueta. Daca stii ca nu rezisti tentatiei, stabileste un numar maxim de sandwich-uri pe care iti permiti sa le mananci (5 ti se pare putin?) si respecta-l. "Habar n-ai cat de usor inghiti 20 de tartine, cand le faci sa alunece cu sampanie.", spune Max Tomlinson, expert in nutritie.


4. "Faina, zaharul si branza (principalele ingrediente ale unei tartine reusite) contin fermenti, care te baloneaza, facandu-te sa arati grasa, chiar inainte de a creste in gre­u­tate in mod real.", spune Tomlinson. "In com­bina­tie cu sampania (contine fermenti), dilu­eaza sucurile gastrice, ingreunand digestia."

 

 

5. Antrenorul celebritatilor, Matt Robertson, ne avertizeaza asupra salatelor de fructe, care "Contin o multime de acizi si zaharuri, ce agraveaza temporar problemele digestive."


6. Mananca intai gustarile bogate in proteine (peste sau frigarui de pui) si apoi treci la vegetale crocante. Abia dupa ce te-ai saturat poti sa te indrepti spre platourile cu oua umplute, sarmale, cartofi prajiti sau piftie. Astfel vei putea controla mai usor cantitatea de grasimi consumata.

 

 

7. Evita snack-urile sarate (alune sau chipsuri) care favorizeaza retentia de apa.


8. Daca te hotarasti sa bei alcool, Dr. Marber sugereaza sa alegi "Vodca, cu gheata si suc de lamaie. Este una dintre bauturile care contin cei mai putini carbohidrati."

 

 

9. Evita cocktail-urile cu apa tonica sau sucuri naturale. Contin zaharuri simple, care dezechilibreaza nivelul glicemiei si stimuleaza pofta de dulce. De asemenea, mascheaza aroma alcoolului, incurajandu-te sa bei mai mult decat in mod normal.

 

 

10. Da, e evident, dar daca vrei sa bei sucuri, alege intotdeauna varianta light. La o portie medie, economisesti 310 calorii.

 

 

11. Bea ceai de menta sau ceai verde in loc de cafea. Favorizeaza digestia si nu contin cofeina (deshidrateaza organismul).


12. "Petrecerile de noapte au un impact ne­gativ asupra pielii.", spune Dr. Patrick Bowler, dermatologul starurilor americane. "Fumul de tigara priveaza organismul de oxigen si deshi­drateaza pielea.", spune el. Solutia? "Bea mul­ta apa si consuma alimente bogate in antioxidanti, adica legume sau fructe colo­rate. Cu cat mai colorate, cu atat mai bine."

 

  

13. "Cu o saptamana inainte de petrecere, ia suplimente nutritive cu vitamina B complex si bea ceaiuri de plante, pentru a-ti proteja ficatul.", recomanda Max Tomlinson.

 

 

14. Daca stai cu un singur grup de persoane, la un moment dat vor constata ca nu mananci si va trebui sa dai explicatii. Nu are rost sa le strici buna dispozitie. asa ca plimba-te, vor­beste cu cat mai multa lume si danseaza. La urma urmei, nici barfa si nici dansul nu ingrasa.

 

 

Sursa foto: Google.com

ELLE