Uneori, schimbarile pe care le faci in stilul tau de viata pot sa reduca sansele de a avea un atac de cord sau un accident vascular cerebral. 

 

 

Urmeaza un program de exercitii in fiecare zi!

 Activitatea fizica moderata scade sansele unui atac de cord. Faceti exercitii timp de 30 minute pe zi, cinci zile pe saptamana. De asemenea, plimbatul si inotul pot face minuni. In celelalte doua zile, optati pentru un  antrenament de forta, cum ar fi ridicarea greutatilor. Daca ai un program strict, incerca sa imparti exercitiile. Opteaza pentru o plimbare de 15 minute dimineata si o alta inainte de pranz.

 

 

Stabileste-ti obiectivele pentru pierderea in greutate!

Daca esti supraponderal sau obez, nu trebuie sa te subtiezi pentru a reduce riscul de infarct miocardic sau accident vascular cerebral. Daca pierzi 5% pana la 10% din greutatea ta, colesterol, tensiunea arteriala si glicemia vor scadea.
 

 

 

Protejeaza-ti inima!

 Respecta tratamentul prescris de medic.  Daca apar reactii adverse, cere ajutorul unui specialist.
 

 

 

Mananca bine!

 Daca respecti o dieta sanatoasa, poti scadea sansele de a avea o boala de inima. Din regimul tau de viata nu trebuie sa lipseasca
fructelelegumelecereale integralepestelecarnea slabastai departe de alimentele procesate sau preparate care sunt adesea bogate in sare si contin si mult zahar adaugat. De asemenea, sunt, de asemenea, umpluti cu conservanti.

 

 

Bea alcool, dar  ai grija la cantitate!

 Alcoolul iti poate ajuta inima, dar atunci cand il consumi cu grija. Consumul excesiv creste riscul de hipertensiune arteriala, atac de cord si accident vascular cerebral.

Daca esti femeie, te poti rezuma la o bautura pe zi. Daca esti barbat, poti consuma chiar doua, dar nu depasi, totusi, aceasta cantitate. Unele studii demonstreza ca intre consumul de alcool si cancer exista o legatura stransa. si inca un amanut care nu trebuie trecut cu vederea. Bauturile amestecate si berea pot lasa urme adanci asupra organismului nostru.  De asemenea, bautorii de bere acumuleaza grasime in exces, barbatii pe abdomen si torace, iar femeile pe solduri si fese.

 

 

Mananca ciocolata!

 Imprieteneste-te cu ciocolata neagra, dar asigura-te ca are cel putin 70% cacao. Ciocolata neagra contine substante nutritive care iti protejeaza inima. Ramai fidela portiilor mici, astfel incat sa nu castigi in greutate.

 

 

Nu fuma!

 Fumatul creste dramatic riscul de atac de cord si accident vascular cerebral. Discuta cu medical tau si vezi cum poti renunta la acest viciu.. Ba mai mult, vei face prietenilor si familiei o favoare, deoarece fumatul pasiv poate duce, de asemenea, la boli de inima.

 

 

Aacorda atentie simptomelor!

Nu spera ca vor pleca. Consulta medicul daca simtiti ceva neobisnuit, cum ar fi scurtarea respiratiei, modificari ale ritmului inimii sau oboseala extrema. De asemenea, urmareste durerea de maxilar sau spate, greata sau varsaturile, transpiratiile sau simptomele asemanatoare gripei.

 

 

Sursa foto: Google.com

Csid.ro