Temperaturile sunt mult mai ridicate decat ne-am fi asteptat, iar atunci cand nu poti evita intalnirile stabilite in mijlocul zilei, este destul de greu sa nu te enervezi cand crema cu protectie solara pe care ti-ai aplicat-o are un miros nu prea placut si iti da o senzatie neplacuta. Acest lucru cu siguranta ca te-a facut sa iti doresti sa gasesti alte metode de a te proteja de soarele puternic asa ca iti recomandam 8 metode naturale pentru a te proteja de arsurile solare.

Alege-o pe cea care ti se potriveste cel mai bine!


1. Asigura-ti doza necesara de licopen

Licopenul este un carotenoid faimos ce se gaseste in stare naturala in rosii, dar si in alte fructe si legume. Acesta s-a dovedit a fi un foarte bun protector impotriva arsurilor solare, iar majoritatea femeilor cu varste cuprinse intre 21 si 47 de ani care mananca in jur de 55 g de pasta de rosii (contine 16 mg de licopen) in fiecare zi timp de 12 saptamani, au observat ca au parte de o protectie semnificativa impotriva soarelui si aceasta este si de lunga durata. De asemenea, rosiile gatite si sosurile de rosii, ofera mai mult licopen decat cele proaspete.

 

2. Dar si de astaxantina

Astaxantina detine proprietati antioxidante si este de origine preponderent marina, gasindu-l in special in organisme marine, precum alge, crustacee, crabi, somon. Acesta a atras atentia asupra sa, deoarece s-a dovedit ca actioneaza precum un protector intern impotriva arsurilor solare. Au fost facute diferite studii pe aceasta tema, iar efectele chiar s-au vazut, insa noi am vrut sa stim daca efectul persista si in viata reala. Astfel ca, un alt studiu a declarat ca efectul pe care l-a avut astaxantina a fost mult mai mare decat cel al retinolului, in ceea ce priveste proctectia solara.

 

3. Nu uita de Vitamina D

Dupa cum bine stim, expunerea rationala la soare ne ofera deja vitamina D, iar conform unor studii recente, cantitatea primita te ajuta in schimb, la protectia impotriva ralezor UV. Amuzant, nu? Aceste studii confirma faptul ca vitamina D creste toleranta la soare si protectia impotriva daunelor provocate de soare. Exista diferite forme ale acestei vitamine, ce ofera de asemena, protectie impotriva arsurilor solare.


4. Dar nici de Omega-3 si Omega-6

Acizii grasi Omega-3 si Omega-6 sunt precum o bagheta magica esentiala care ajuta la tratarea si prevenirea multor boli, iar un echilibru intre cele doua este necesar pentru o buna functionare a organelor si nu numai. Nivelurile ridicate de acizi grasi omega-3 si omega-6 s-au dovedit a fi capabile sa reduca inflamatia, acneea, multe alte probleme de piele, dar au si capacitatea de a spori imunitatea pielii in lupta cu efectele nocive provocate de soare, protejand-o impotriva cancerului si ajuta la sustinerea intregului sistem imunitar, care de regula slabeste sub actiunea razelor soarelui, facandu-l incapabil sa lupte impotriva cancerului de piele si a infectiilor. Aceste grasimi se gasesc din abundenta in pestele gras de apa rece, cum ar fi sardinele, somonul, macroul, tonul, ansoa si codul negru.

 

5. Consuma grasimi saturate

Am tot auzit despre faptul ca unele persoane isi maresc aportul de grasimi saturate si astfel isi imbunatatesc rezistenta la radiatiile UV, insa nu era niciun studiu care sa confirme acest lucru, pana acum. Astfel ca, in urma acestui studiu recent, s-a dovedid faptul ca o dieta bogata in grasimi saturate chiar ofera protectie impotriva daunelor solare. Asa ca, daca planuiesti sa te expui la soare sau pur si simplu nu agreezi crema cu protectie solara, nu uita sa consumi indeajus unt, ulei de cocos si ulei de palmier.


6. Bea mult ceai

Ceaiul, in special cel verde, ofera un arsenal complex de antioxidanti. Este bine stiut deja, ca ceaiul verde este foarte popular si un suport al multor culturi traditionale sanatoase, fapt pentru care de ce nu ar fi bun si pentru protectia de razele UV? Nu este deloc surprinzator ca exista si dovezi in privinta ceailului verde, in special a polifenolilor sai, pentru faptul ca inhiba dezboltarea tumorilor pielii prin controlul inflamatiei si prin prevenirea deteriorarii ADN-ului. Extractele sau pliculetele de ceai verde aplicate direct pe piele ofera de asemenea protectie, dar ajuta si la vindercarea arsurilor solare.

 

7. Asigura-ti doza de proantociani

Proantocianii, care se pot gasi cu usurinta in vin si seminte de struguri, fructe de padure precum coacaze si afine, alune de padure si fistic si orz, s-au dovedit a fi foarte eficienti in prevenirea daunelor provocate de razele UV, in urma unui studiu recent. Noi spunem ca merita incercat, deoarece pe langa proprietatile protectoare de care dau dovada, nu ne-ar deranja sa savuram un pahar cu vin si sa ne rasfatam in zilele calduroase cu niste fructe de padure. De asemenea, un nou studiu recent, a confirmat faptul ca persoanele care si-au consumat suplimente de extract de seminte de struguri au prezentat o scadere semnificativa a riscului de a dezvolta cancer de piele. Suna promitator.

 

8. Ia in considerare si resveratrolul

Resveratrolul sau “substanta minune”, se bucura de o mare publicitate pentru puterile sale care lupta impotriva cancerului, cardioprotectoare si care asigura o calitate de imbunatatire a duratei de viata, iar acum este cunoscut si ca un agent fotoprotector. Un studiu a confirmat faptul ca din momentul in care acesta este incorporat in celulele pielii, resveratrolul le protejeaza de daunele razelor UV.

 

Sursa foto: Google.com

Perfecte