Meniul traditional de Craciun include preparate preponderent din carne de porc si altele cu continut ridicat de grasimi sau zahar. Acest lucru, cumulat cu faptul ca, fiind in vacanta, suntem mai sendentari, duce la acumularea kilogramelor si a stratului inestetic de grasime.

 

Prima solutie, cea radicala, ar fi, bineinteles, sa consumam doar alimente usoare, sanatoase, in cantitati mici, si sa facem sport zilnic. 

 

 

 

 

Fa sport in mod regulat si vei avea arderile mai intense

 

„Daca faci sport in mod regulat, asa iti vei accelera metabolismul si, chiar daca vei gusta din alimentele grele de Craciun, acestea nu se vor depune atat de usor si de mult. Rata metabolica poate fi crescuta pe termen lung dar si pe termen scurt. Persoanele care se antreneaza regulat castiga masa musculara si astfel metabolismul se intensificadeoarce muschiul este un organ consumator de energie. Pe termen scurt rata metabolica poate creste in urma antrenamentelor intense, de tip Hiit, pentru ca organismul trebuie sa se refaca in urma efortului depus si, astfel, consuma energie suplimentara”, declara antrenoarea Irina Alionte, Romania.

 

 

Gusta din preparatele traditionale, dar consuma-le pe cele sanatoase in rest


“In perioada sarbatorilor este in regula sa manance o prajitura, o felie de cozonac sau sa bea un pahar de vin. In cantitati mici, bineinteles, si sa petreaca timpul cu bucurie alaturi de cei dragi. Sa traiasca in prezent, sa savureze incet mancarea, sa se bucure de gustul ei, sa nu manance compulsiv, repede, si sa alterneze meniul traditional cu cel usor, mai prietenos cu digestia si silueta”, adauga Irina.

 

 

Fa miscare acasa


„Incearca sa faci miscare acasa ori in aer liber, daca vremea permite, pentru a compensa excesul alimentar," recomanda instructoarea. 

 

 

 

Sursa foto: Google.com 

OK!