Credeai ca artrita ii afecteaza doar pe cei in varsta? Se estimeaza ca, pana in 2030, peste 580 de milioane de oameni la nivel mondial, cu varsta de peste 18 ani, vor avea aceasta afectiune.

 

Desigur, exista tratamente medicamentoase care te pot ajuta daca boala este diagnosticata. Imunosupresoarele usureaza simptomele temporar, dar au efecte negative asupra corpului, netratand cauza, ci doar efectul.

 

Poti insa sa previi artrita si sa reduci inflamatia din corp, cu urmatoarele sfaturi de la specialistii Mind Body Green:

 

 

Poti sa previi artrita daca stii ca inflamatia joaca un rol esential in declansarea oricarei boli

Exista artrita auto-imuna si exista deteriorarea articulara din cauza trecerii timpului sau din cauze mecanice, in urma unor accidentari. Ambele feluri sunt influentate de alegerile noastre.

Poti sa previi artrita daca alegi un stil de viata sanatos, daca te hranesti sanatos si faci miscare. Si indiferent de boala pe care o ai, trebuie sa stii ca orice afectiune este agravata de starea de inflamatie din corp.

 

 

Sanatatea intestinala te ajuta sa ai articulatii sanatoase

Poate ai auzit ca sistemul imunitar este in intestine. Insa toate sanatatea noastra incepe din intestine. Conexiunea intestine-creier, spun cei de la Mind Body Green, ne poate ajuta.

Flora bacteriana din corp trebuie ajutata, intrucat studiile au demonstrat ca poti sa previi artrita daca ai un tub digestiv sanatos. Ca sa iti vindeci articulatiile, e necesar sa iti vindeci intestinele.

Primul pas este sa iei un prebiotic zilnic pentru a ajuta eliminarea microbilor daunatori. Insa ai nevoie de urmatorul pas. Citeste mai jos!

 

 

Hraneste-ti corpul cu alimente ce lupta cu inflamatia

O flora intestinala noua inseamna sansa de a influenta sanatatea intregului organism. Fie le oferi celulelor “terenul” de a inflori, fie spatiul de a se deteriora.

Exista o conexiune importanta intre dieta alimentara si flora ta intestinala si nivelul de durere, deci specialistii recomanda sa previi artrita prin alimentatie.

Hraneste-te organic cu legume, plante, alimente bogate in fibre, alege grasimi si proteine sanatoase. Evita zaharul procesat, produsele lactate si carnea rosie. Alimentatia anti-inflamatorie urmeaza acest plan:

  • Creste aportul de fibre, de micronutrienti, de fitonutrienti. Pe scurt, mananca legume, fructe si alege ingrediente organice.
  • Ca sa previi artrita, renunta la zaharul rafinat, la siropurile de fructoza si la cerealele rafinate.
  • Alege grasimi sanatoase si elimina uleiurile rafinate si grasimile hidrogenate
  • Consuma proteine sanatoase, alegand vita crescuta cu iarba, pui crescut organic, peste din ferme fara antibiotice, hormoni sau mercur.
  • Limiteaza aportul de sodiu, de coloranti si conservanti, deci renunta la alimentele procesate.

 

 

  • Alege activitati zilnice, care reduc stresul

Pentru un corp sanatos ai nevoie si de un spirit sanatos. Deci combati orice afectiune daca ai grija de mintea si de sufletul tau.

 

Evenimentele traumatice si stresul sunt factori declansatori importanti in bolile inflamatorii. Ne grabim mereu, suntem mereu pe fuga, ne dorim prea multe, prea repede. Si niciodata nu ne acordam timpul de a ne relaxa, de a lua o pauza, de a respira, de a ne da voie creierelor sa reporneasca motoarele.

 

 

Specialistii sustin ca poti sa previi artrita si alte boli inflamatorii daca ai grija cu ce te hranesti fizic si psihic. Dieta precara si stresul sunt radacinile bolilor.

 

Instestine inflamate, boli cronice, boli autoimune, – toate “infloresc” cand organismul este stresat. Deci, invata sa te linistesti, invata exercitii de relaxare zilnice. Poti incerca meditatia, yoga, plimbarile in natura, desenul, dansul, sportul. Poti incerca orice te deconecteaza si te face sa uiti de stres.

andreearaicu.ro