Exista numerosi factori care iti afecteaza sistemul imunitar, iar unul dintre ei este si alimentatia. Daca nu consumi alimentele potrivite, organismul tau are de suferit si asta inseamna ca te vei confrunta cu raceli sau alte afectiuni mult mai usor.


Desi nu exista un tratament minune sau un regim care iti poate garanta ca nu te vei imbolnavi niciodata, poate fi sanatos pentru tine sa consumi urmatoarele alimente in timpul iernii, deoarece acestea sunt pline de vitamine si nutrienti.



1. Afine

Afinele sunt bogate in antioxidanti, perfecti pentru tine in aceasta perioada. Aceste fructe te ajuta sa elimini toxinele si grabesc refacerea celulelor organismului. Incearca sa le consumi proaspete si sa le incluzi mereu la micul dejun. O varianta poate mai la indemana este cea a fructelor congelate, potrivite mai ales pentru smoothie-uri.

 

 


2. Quinoa

De cele mai multe ori corpul tau doreste carbohidrati in timpul iernii si asta este destul de normal. Carbohidratii ne dau o stare mai buna, insa in loc sa faci o alegere pe care o vei regreta, de exemplu paine sau paste, ia-ti mai bine cantitatea necesara din cereale integrale. In felul acesta nu va fi afectat nivelul de insulina si senzatia de satietate va rezista pentru mai mult timp. O optiune foarte buna este quinoa.

 

 


3. Citrice

Portocalele, mandarine si nu numai sunt fructele pe care trebuie sa le consumi in sezonul rece. Acestea au vitamina C si iti intaresc sistemul imunitar. Sigur gasesti un astfel de fruct care sa iti placa. In plus, daca iti doresti sa bei si mai multa apa, poti adauga cateva felii de portocala care vor da o aroma usoara.

 

 



4. Ardei gras

Vitamina C nu se gaseste doar in citrice. Din contra, ardeiul gras, de exemplu, poate contine chiar si de trei ori mai multa vitamina C decat portocalele sau lamaile. Asadar, daca fructele citrice nu sunt preferatele tale, poti include mereu in salata ardei gras pentru a avea grija de imunitatea ta.

 

 


5. Ghimbir

Ghimbirul nu trebuie sa lipseasca din bucataria ta. Este un aliment extraordinar pentru imunitate, ajutand in acelasi timp si la digestie. Poate fi folosit si in diferite smoothie-uri de slabit, insa este mai bine sa ai intotdeauna o radacina proaspata in locul prafului.

 

 


6. Bananele

Atunci cand dispozitia ta nu este cea mai buna in timpul iernii, este mai bine sa alegi sa mananci o banana in locul unei prajituri. Este la fel de dulce, insa iti va influenta hormonii care afecteaza fericirea, asadar te vei simti imediat mult mai bine. In plus, are si numeroase vitamine si nutrienti, spre deosebire de toate dulciurile pline de zahar, care aduc doar calorii.

 

 

7. Legume radacinoase

Legumele radacinoase sunt perfecte in timpul iernii. In primul rand, se gasesc mult mai usor, sunt proaspete si sunt pline de vitamine si minerale de care organismul tau are nevoie in sezonul rece. Morcovul contine betacaroten, sfecla are fier si vitamina A si C si, chiar daca nu te asteptai, si cartofii au vitamina C si B6.



 

8. Broccoli

Broccoli nu se numara pe lista alimentelor preferate in general, insa acest lucru ar trebui sa se schimbe. Este o leguma plina de vitamine, pe care ar trebui sa o consumi mai ales in timpul iernii. Fie il adaugi in salate, fie il prepari la cuptor sau supa crema, broccoli are o cantitate mare de vitamina C si te ajuta sa previi racelile.

 

 

 

Sursa foto: Google.com

ELLE