Insa, exista mult mai multi factori care iti incetinesc metabolismul, fara ca tsa realizezisi pe care trebuisa ii iei in considerare. Iata ce facgresit si cum poti remedia situatia:

 

 

Nu consumi lactate

 

Masa musculara este esentiala pentru metabolismul nostru iar, potrivit unor cercetari facute la Universitatea McMaster, femeile care au consumat 3-7 portii de lactate pe zi au pierdut in greutate si au castigat mai multa masa musculara. Lactatele sunt o bogata sursa de proteine de calitate. Zerul ajuta la accelerarea procesului de sintetizare a proteinelor ceea ce conduce la dezvoltarea masei musculare.

 

 

Temperatura din camera

 

Vrei sa scapi de stratul adipos? Seteaza caloriferul pe o temperatura moderata. Cercetatorii de la the National institute of Health au realizat un studiu despre cum influenteaza temperatura din camera in care dormeau participantii si eficienta dietelor pe care le urmau. Astfel, ei au observat ca persoanele care dormeau in camere cu o temperatura de 19-20 de grade au dublat cantitatea de tesut adipos brun pe care au pierdut-o. Tesutul adipos brun este mai activ atunci cand temperaturile sunt scazute, in incercarea de a ne incalzi, prin urmare se vor consuma mai multe calorii.

 

 

Ai renuntat complet la carbohidrati

 

Cu siguranta ai citit multe studii care arata ca o dieta slaba in carbohidrati are rezultate mult mai eficiente decat una slaba in grasimi. Asta nu inseamna ca ar trebui sa renunti complet la carbohidrati, mai ales daca faci foarte des sport. Daca nu consumi carbohidrati, nivelul de glicogen va fi foarte scazut si nu vei mai putea face sport cu aceeasi intensitate, lucruri care iti incetinesc metabolismul. Prin urmare, vei consuma mai putine calorii in timpul antrenamentelor. Poti opta cu incredere pentru orez brun, cartofi dulci sau fulgi de ovaz.

 

 

 

Alegi gustarile gresite

 

Alunele si nucile trebuie sa fie in topul alegerilor tale pentru o gustare intre mese. Un studiu publicat recent in the american Journal of Clinical Nutrition arata ca acestea pot mari activitatea anumitor gene care controleaza arderea grasimilor, asa ca vei consuma mai multe calorii in timpul zilei. Nu exagera insa la capitolul cantitate – 40 de grame pe zi este tot ce ai nevoie.

 

 

Folosesti sare de mare

 

Sarea de mare este o optiune mult mai gustoasa insa nu are iod, un element de baza de care are mare nevoie glanda tiroida, care controleaza metabolismul. Fara cantitatea adecvata de iod, tiroida nu va putea produce hormonii iar metabolismul tau va avea de suferit. ai mare atentie la cantitate: un sfert de lingurita de sare iodata ofera jumatate din cantitatea zilnica recomandata de iod. Poti completa lipsa de iod consumand alimente precum oua, peste sau creveti, deoarece acestea nu iti incetinesc metabolismul.

 

 

Faci sport in momentul nepotrivit

 

Suntem tentati sa credem ca nu conteaza cand iti faci antrenamentul deoarece sportul nu poate dauna. Cercetatorii de Northwestern University au o alta parere. Persoanele care fac sport in prima parte a zilei au un ritm cardiac regulat. iar acest aspect conteaza pentru multe functii ale corpului tau, de la cat de bine dormi, cat mananci si cate calorii consumi – toate componente esentiale ale unui metabolism sanatos. 

 

 

 

Sursa foto: google.com 

elle.ro