Fie ca provin din zahar, paine, fructe sau anumite legume, carbohidratii au ajuns sa fie blamati in aceeasi masura, ceea ce este o conceptie gresita. Motivul care alimenteaza acest mit pleaca de la faptul ca alimentele respective determina cresterea secretiei de insulina necesara pentru a scadea nivelul de zahar din sange.
          
             

 

Ulterior, un nivel scazut al glicemiei duce la cresterea apetitului si, deci, ajungem sa mancam mai mult si sa luam in greutate. Pornind de la aceasta schema, foarte multe persoane aleg sa consume foarte putini carbohidrati sau chiar sa ii elimine din dieta. Alegerea nu este insa recomandabila pentru ca un consum mic de carbohidrati atrage dupa sine si o carenta de nutrienti esentiali, vitamine, minerale si fibre.
                  
             

 

Si totusi, o viitoare mireasa, cu doar doua saptamani inainte de nunta, a oprit consumul de carbohidrati. Dar ce fel de carbohidrati? Cereale si derivate din cereale si produse care contin amidon (ex. cartofi dulci). Dupa ce a eliminat din alimentatie painea si produsele de panificatie, alcoolul, zaharul rafinat si lactatele – la sfatul nutritionistului ei – tanara a dat jos foarte multe kilograme. Bratele si coapsele s-au subtiat si a dobandit o talie de fotomodel.
             
                         
Si toate acestea s-au intamplat in numai doua saptamani, dupa cum sustine tanara de 33 de ani. Stilul de viata i s-a schimbat radical dupa ce a devenit  o femeie casatorita, prin urmare nu a renuntat definitiv la carbohidrati. Insa are grija sa urmeze, ori de cate ori simte nevoia, o dieta de 12 zile, dupa un plan construit impreuna cu un dietician. Asta inseamna eliminarea carbohidratilor din alimentatie dupa ora 14.00 si yoga.
           
        

 

De retinut ca nu toti carbohidratii sunt considerati periculosi pentru silueta. Exista categoria carbohidratilor buni (cerealele integrale, fructele, orezul, fasolea, lintea sau cartofii dulci), care aduc beneficii uimitoare pentru sanatate, cu o singura conditie: sa fie consumati cu moderatie. Daca tii la sanatate, renunta sa mai consumi cereale rafinate, paine alba, prajituri, chipsuri, paste fainoase, dulceata.
           
                           

 

Sursa foto: Google.com; Instagram.com

tabu