Se estimeaza ca la masa de Craciun ne "pricopsim" cu pana la 6000 de calorii. De 3-4 ori mai mult decat are nevoie organismul! Nu e de mirare, asadar, ca te vei simti plina de parca ai avea un pietroi in stomac. Daca mai punem la socoteala si senzatia de greata sau arsurile stomacale pe care fiecare dintre noi le-a avut cel putin o data, vom avea in fata si reversul medaliei acestui festin culinar.

 

 

Totusi, pentru a preintampina sau reduce efectele adverse ale unei mese atat de copioase, exista cateva lucruri pe care le poti face pentru a-ti ajuta digestia.  Iata 6 trucuri pentru a ajuta digestia dupa masa de Craciun:

 

 

1. Stai jos in timpul mesei

 

In felul acesta stomacul se va afla intr-o postura relaxata si, in plus, vei putea sa controlezi cat mananci, dar si viteza cu care o faci. Nu te grabi, ai o zi intreaga in fata, mananca incet!

 

 

2. Fa pauze intre inghitituri si mesteca bine

 

In felul acesta vei impiedica atat indigestia cat si balonarea. Tot din acest motiv este bine sa eviti sa bei sau sa vorbesti mult in timp ce mananci.

 

 

3. Ramai asezat 20 de minute dupa terminarea mese

 

In felul acesta vei ajuta procesul de digestie, permitand stomacului sa ramana intr-o pozitie relaxata.

 

 

4. Fa o scurta plimbare sau putina miscare

 

La o jumatate de ora dupa ce-ai terminat de mancat poti sa iesi la o plimbare. In felul acesta vei stimula digestia, vei arde si cateva calorii si vei evita indigestia si balonarea.

 

 

5. Stimuleaza digestia cu o bautura sanatoasa

 

Daca ai probleme digestive, consuma inainte de masa un pahar de apa cu zeama de lamaie. Amesteca sucul de la 1-2 lamai cu 250-300 ml de apa la temperatura camerei. In felul acesta vei elimina excesul de acid gastric din stomac.

 

 

6. Evita bauturile reci in timpul mesei.

 

Acestea incetinesc digestia. Poti sa consumi o bautura calda, asa cum este ceaiul de plante. Daca esti predispusa la indigestie ar trebui sa eviti alcoolul, cofeina si bauturile reci in timpul mesei.

 

 

Sursa foto: Google.com

eva