Calatoresti mult

Calatoria poate afecta modul in care functioneaza organismul, iar stresul creste nivelul cortizolului. Toate dezechilibrele care au loc in organism plus stresul pot afecta metabolismul si, implicit, greutatea corporala.

 

Esti la facultate

In timp ce majoritatea studentilor spun ca se ingrasa foarte putin in timpul primului lor an (aproximativ 1,1 kg in primele 3 luni), multi studenti ajung sa aiba mai multe kilograme cand absolvesc. Acest lucru se intampla de obicei cu persoanele care stau la camin.

 

Nu obisnuiesti sa bei apa

Nu poti trai fara apa, dar sunt foarte multi oameni care beau foarte putina apa pe zi. Atunci apare deshidratarea, iar organismul iti cere mai multe calorii si astfel creste riscul de crestere in greutate. Bauturile carbogazoase, cafeaua indulcita, dulciurile, mancarea de tip fast-food, pastele, painea alba etc, toate pot afecta functia metabolismului.

 

 

 

Obisnuiesti sa bei alcool

Stiai ca un pahar de vin rosu contine 125 de calorii? La fel ca vinul, si berea este cunoscuta pentru faptul ca provoaca cresterea in greutate. Recomandat este sa reduci consumul sau sa renunti definitiv la alcool.

 

Nu mananci regulat

Nutritionistii nu sunt de acord cu persoanele care se infometeaza. In timp ce mancatul in portiuni mici si dese este bun si are rezultate pozitive, sunt multi cei care renunta sa mai manance dimineata sau seara. Insa, acest obicei va duce la probleme de greutate in urmatorii ani. Avand un program consistent de alimentatie mentii glicemia stabila, ceea ce este esential pentru mentinerea unei greutati sanatoase. Prin urmare, incearca sa mananci de trei-patru ori pe parcursul zilei pentru a mentine metabolismul activ.

 

Familia ta are un istoric in acest sens

Multi oameni se confrunta cu cresterea in greutate din cauza stilului de viata, insa un factor poate fi genetica. De exemplu, daca membrii din familia ta sunt predispusi la probleme tiroidiene si dezechilibre hormonale, atunci si tu ai putea sa ai astfel de probleme in viitor. Genetica joaca un rol foarte important in distributia grasimilor, forma corpului si cat de bine metabolismul tine pasul cu procesul de imbatranire. 

 

 

 

Cresterea in greutate este, din pacate, destul de frecventa astazi. Nu trebuie sa mananci foarte mult pentru a castiga cateva kilogramem chiar daca reducui numarul de calorii. Exista o multime de factori care merg dincolo de aceasta lista atunci cand vine vorba de cresterea in greutate sau nu. Daca te regasesti in lista de mai sus, incearca sa-ti schimbi stilul de viata si sa practici sportul.

 

 

 

Sursa foto: google.com

clickpentrufemei.ro