Rd.com explica de ce e mai bine sa nu dai crezare acestor 5 mituri false despre alimentatia sanatoasa. Din pacate, chiar si specialistii in nutritie se contrazic adesea cand vine vorba despre dieta echilibrata, care aduce beneficii organismului.

 

Mit desfiintat: ouale au mult colesterol

Nu manca oua des, mai ales daca ai probleme cu colesterolul marit. Au un continut bogat in colesterol. Cercetatorii in domeniu recomanda consumul mai redus de oua sau chiar evitarea lor, daca exista un nivel crescut de grasimi in corp. Insa aceste alimente aduc numeroase beneficii sanatatii si tot ce trebuie sa faci este sa limitezi cantitatea de grasimi din meniul zilnic. Scoate prajelile, carnea grasa din alimentatie si opteaza pentru oua cand vrei sa mananci o portie consistenta de nutrienti, inclusiv fier, antioxidanti, vitamina D si colina, o substanta care stimuleaza memoria si protejeaza creierul de variatiile bruste ale dietei de zi cu zi.

 

 

Laptele nu e bun in caz de raceala

Nu este nici pe departe o afirmatie adevarata ca lactatele ar trebui evitate cand suntem raciti! Explicatia care argumenteaza acest mit este ca laptele favorizeaza productia de mucus. Medicul specialist Ronald McCoy combate aceasta ipoteza, intrucat nu exista temei stiintific care o confirma.

 

 

Mancarea condimentata cauzeaza ulcer

Fals! Condimentele nu favorizeaza aparitia ulcerului! In afara de unele medicamente, cum este aspirina, bacteria Helicobacter pylori este de vina pentru majoritatea cazurilor de ulcer. De ce este acuzata mancarea condimentata? Pentru ca intensifica simptomele colonului iritabil si acest lucru a produs confuzie in randul oamenilor, chiar si a medicilor. In alta ordine de idei, ardeiul iute consumat des poate prelungi viata.

 

 

 

Fructele si legumele congelate sau conservate sunt lipsite de substante nutritive

Poate fi adevarata aceasta idee, daca ne referim la legumele si fructele locale, despre care stim ca provin din surse cunoscute si sunt proaspete. Comparate cu acestea, legumele si fructele congelate sau conservate au mai putine substante nutritive. Cand vorbim despre produsele comercializate in magazinele mari, trebuie sa luam in considerare ca acestea parcurg un drum lung pana la raioanele unde sunt depozitate. Ele petrec zile sau saptamani in drumul de la producator la comerciant, si in acest timp isi pot pierde o cantitate considerabila de nutrienti. In schimb, alimentele congelate si conservate isi pastreaza proprietatile, fiind procesate in stare proaspata, la scurt timp dupa ce au fost culese.

 

 

 

Consumul de morcovi imbunatateste vederea

Este un mit atat de raspandit, incat adevarul ajunge sa fie chiar suparator. Mitul acesta isi are originile in perioada celui de-al Doilea Razboi Mondial, cand circulau zvonuri ca pilotii mananca multe legume, in special morcovi, ca sa isi mentina vederea la cote maxime. In realitate, doar tehnologia avansata din domeniul medical ne ajuta sa ne recapatam vederea sau sa ne-o imbunatatim. Deficitul sau surplusul de vitamina A, vitamina continuta de morcovi, nu influenteaza sanatatea oculara.

www.andreearaicu.ro