Cu toti trecem prin perioade stresante fie la job sau in viata personala, dar cum ne putem da seama cand stresul incepe sa ne afecteze sanatatea? Ei bine, exista mici detalii care ne arata ca ar trebui sa facem un pas in spate si sa luam o pauza de la factorul sau factorii care ne cauzeaza aceste simptome ale stresului.

 

Trebuie sa acordam atentie la modul in care reactioneaza corpul nostru in astfel de situatii si sa facem tot posibilul sa ne relaxam trupul si mintea pentru a functiona normal si a da randament. Iata care sunt cele 11 simptome ale stresului pe care nu trebuie sa le ignori:

 

1. Durerile de cap


Durerile de cap pot aparea din mai mule cauze, dar stresul este una dintre principalele surse in general. Cand iei pastile cateva zile la rand si nu simti nicio imbunatatire in starea de sanatate este cazul sa iei poate o pauza de la ceea ce iti provoaca anxietate si stres. O plimbare in natura si consumarea de multe lichide pot face minuni in acest caz.

 

2. Scaderea dorintei sexuale

 

Acesta poate fi un semn ingrijorator. Desi incerci sa te relaxezi, ceva nu te lasa si mereu te trezesti ca te gandesti la altceva in loc sa te concentrezi pe relatia dintre tine si partenerul tau. Nu lasa lucrurile asa, altfel partenerul tau se va simti si el neglijat iar asta iti va aduce si mai mult stres. Ia o vacanta alaturi de familie si reconecteaza-te cu oamenii care sunt cu adevarat importanti.

 

3. Iritatiile pielii

 

Poate suna ciudat, dar iritatiile pot aparea categoric si din cauza stresului. Pot sa apara pete rosii sau urticarie pe suprafata stomacului, spatelui, dar de asemenea si pe maini si picioare. Unii experti considera ca acest efect are legatura cu efecte adverse pe care stresul le are asupra sistemului nostru imunitar. Exercitiile respiratorii pot preveni aparitia acestor iritatii. Concentreaza-te, respira adanc de 5-10 ori pe zi, iar asta sigur te va ajuta.

 

4. Muschi incordati

 

Durerile de gat sunt categoric datorate orelor in sir petrecute in fata calculatorului si pot fi simptome ale stresului. Stresul afecteaza cu siguranta sistemul musculo-scheletic, rezultand in incordari, spasme si contractari ale muschilor. Daca ceea ce ti se intampla crezi ca are legatura cu stresul, aloca 5-10 minute pentru a masa gatul sau roaga pe cineva sa o faca pentru tine.

 

5. Ti se „zbate” ochiul

 

Sigur ti s-a mai intamplat asta, dar stiai ca poate avea legatura si cu stresul? Sa inchizi ochii si sa-ti imaginezi un loc linistit chiar poate ajuta in acest caz. Poti evita problemele cu ochii cel mai bine luand o pauza din cand in cand de la monitorul calculatorului, aproximativ la fiecare 20 de minute, sau de cate ori simti nevoia. Priveste in departare la o imagine mai ampla sau inchide ochii pentru putin timp.

 

6. Cuticule proeminente

 

Daca observi ca unghiile si cuticulele degetelor tale incep sa aiba un aspect neplacut, probabil asta se datoreaza de asemenea stresului. Multe persoane isi rod unghiile, unii facand acest lucru chiar inconstient. Acest obicei nervos este des intalnit la femeile stresate sau anxioase. Daca vrei sa scapi de asta, te poti juca cu o minge antistres.

 

7. Cariile

 

Oboseala cauzata de stres te poate face sa sari peste rutina curatarii dintilor, iar asta duce la aparitia cariilor, lucru total nedorit. Scrasnitul dintilor poate cauza carii de asemenea, acest obicei deteriorand dintii. In cazuri cronice, scrasnitul dintilor poate duce chiar si la pierderea acestora, lucru pe care chiar actrita Demi Moore l-a trait pe pielea ei. Incearca sa fii constienta de ceea ce faci si sa iti redirectionezi atentia catre un pix sau o jucarie antistres cand simti ca stresul pune stapanire pe tine.

 

8. Ameteala

 

Daca te-ai ingrijorat vreodata pentru sanatatea cuiva drag sau pentru propria sanatate si ai apelat la Google pentru ajutor, probabil ca te-a luat ameteala cand ai citit de ce boli ai putea suferi. Stresul poate supara stomacul, iar ametelile pot fi ingijoratoare. Sa te ingrijorezi pentru sanatatea ta sau a celor dragi este un lucru normal, dar obsesivitatea poate fi foarte nesanatoasa.

 

9. Somnolenta


Stresul iti poate deteriora grav calitatea somnului, iar lipsa odihnei te va face somnoroasa toata ziua si nu te va lasa sa te concentrezi pe ceea ce ai de facut. Ce poti sa faci este sa mergi la culcare mai devreme sau sa dormi in timpul zilei (20 de minute fiind durata ideala). Te vei trezi foarte odihnita, iar productivitatea ta sigur va creste.

 


10. Amnezia

 

Intreaba orice femeie care face mai multe lucruri in acelasi timp si sigur vei afla ca a uitat ceva. Se intampla, stresul te poate face sa uiti chiar si de lucruri importante precum a-ti lua copii de la scoala sau de o intalnire importanta la job. Cercetarile arata ca stresul cronic poate sa micsoreze literalmente volumul hipotalamusului, care este responsabil pentru unele memorii. Din fericire, marimea acestuia revine la loc odata ce nivelul de stres este redus.

 


11. Confuzia

 

Daca ai probleme asemenea „nu stiu cu ce sa ma imbrac” sau „nu stiu ce sa gatesc diseara”, stii care este cauza deja. Poate cauza confuzie si te poate distrage de la gandurile tale, rezultand in lipsa concentrarii de-a lungul zilei. Soarele (vitamina D) si plimbarile in natura in general sunt cele mai bune cai de a scapa de stresul cotidian si de a te reconecta cu tine insati. Incearca sa petreci timp in natura cel putin o data pe saptamana, iar simptomele stresului vor incepe sa se evapore.

 

 

Sursa foto: Google.com

Elle.ro