Somnul este extrem de important pentru sanatate, deoarece in aceste ore organismul se regenereaza. Numai un somn de calitate iti poate da acea stare de energie inca de la primele ore ale diminetii. Daca ne gandim la faptul ca ne petrecem foarte mult timp intr-o anumita pozitie in timp ce dormim, este important sa stim daca ne face bine sau rau.

 

 
Specialistii au analizat modul in care ne este afectata sanatatea si iata ce au descoperit:

1. Dormi pe spate
Aceasta pozitie de somn pe spate, cu mainile pe langa corp este considerata cea mai potrivita postura. Este similara cu postura din yoga numita shavasana in care trebuie sa stai nemiscat pentru meditatie. 
Este o pozitie buna pentru ca:

  • Relaxeaza coloana vertebrala, gatul si bratele;
  • imbunatateste postura corpului;
  • Reduce simptomele asociate cu refluxul gastroesofagian;
  • are un impact benefic pentru bust;
  • Vindeca insomnia;
  • Reduce riscul de a suferi frecvent dureri de cap;
  • Previne aparitia ridurilor faciale.

 

Este o pozitie rea pentru ca:

 

Agraveaza sforaitul la persoanele care sufera de apnee in somn;
Afecteaza fatul in cazul femeilor insarcinate;
Poate cauza dureri lombare.
Solutii ca sa imbunatatesti pozitia de somn:

Incearca sa dormi pe spate folosind o perna potrivita, deoarece astfel vei mentine corpul intr-o pozitie neutra si vei reduce sforaitul;
Foloseste o perna mare sub genunchi, deoarece astfel vei favoriza o pozitie neutra a coloanei lombare si vei preintampina posibilele dureri lombare. 

 

 

2. Dormi pe spate cu picioarele departate si mainile ridicate


Este tot o variatie a dormitului pe spate, insa unele persoane prefera sa ridice bratele sau sa indoaie un picior intr-o parte. 

 

Este o pozitie buna pentru ca:

 

Relaxeaza coloana vertebrala si gatul;
Vindeca insomnia;
Previne durerile de cap;
Este indicata daca suferi de reflux gastroesofagian;
Previne aparitia ridurilor.

 

Este o pozitie rea pentru ca:

 

Agraveaza sforaitul;
Bratele amortesc si pot sa te doara;
Poate cauza dureri lombare.
Solutii ca sa imbunatatesti pozitia de somn:

Nu folosi o perna sub cap atunci cand doormi in aceasta pozitie.

 

3. Dormi pe o parte in linie dreapta


Multe persoane prefera sa aiba mainile pe langa corp atunci cand abordeaza aceasta pozitie de somn. De asemenea, specialistii sustin ca este recomandat sa dormi pe partea stanga pentru ca se relaxeaza toate organele vitale. 

 

Este o pozitie buna pentru ca:

 

Mentine coloana in pozitie neutra;
Previne durerile de spate si de gat;
amelioreaza sforaitul si reduce riscul de apnee in somn;
Este pozitia ideala pentru femeile insarcinate.

 

Este o pozitie rea pentru ca:

 

Piciorul de deasupra nu are un suport foarte bun si risti sa ai dureri de spate sau de sold;
Favorizeaza aparitia ridurilor si lasarea sanilor;
Poate sa cauzeze dureri la nivelul gatului, in unele cazuri.

 

Solutii ca sa imbunatatesti pozitia de somn:


Ca sa eviti durerile la nivelul gatului este recomandat sa folosesti o perna mare daca dormi in aceasta pozitie;
tine picioarele indoite si plaseaza o perna intre genunchi pentru a avea un suport mai bun.

 

4. Dormi pe o parte cu mainele sub obraz


Fie ca ai mainile sub fata sau intinse inainte, aceasta pozitie in care dormi pe o parte cu spatele usor curbat si picioarele putin indoite este buna pentru somn. insa, este de preferat sa dormi mai mult pe partea stanga. 

 

Este o pozitie buna pentru ca:

 

Previne durerile la nivelul gatului si a spatelui;
Reduce refluxul gastroesofagian daca dormi pe stanga;
amelioreaza sforaitul;
Protejeaza creierul si reduce riscul de alzheimer si Parkinson;
impiedica trezirile nocturne pentru ca ai o pozitie confortabila.

 

Este o pozitie rea pentru ca:

Restrictioneaza fluxul sanguin si poate sa cauzeze durere la nivelul umerilor sau a bratelor;
Prin presiunea exercitata asupra nervilor se pot cauza probleme la stomac, ficat sau plamani;
afecteaza elasticitatea sanilor si imbatranirea prematura.

 

Solutii ca sa imbunatatesti pozitia de somn:


Foloseste o fata de perna din satin sau matase, deoarece impiedica accentuarea ridurilor;
Pune o perna intre genunchi ca sa oferi suport mai bun piciorului care sta deasupra.

 

5. Dormi in pozitia fetusului


Iti place sa dormi pe o parte, cu genunchii adusi la piept si capul aplecat? aceasta este una dintre cele mai populare pozitii de somn in randul femeilor. Este recomandat sa dormi mai mult pe stanga. 

 

 

Este o pozitie buna pentru ca:

 

Amelioreaza considerabil sforaitul;

 

Este una dintre pozitiile de somn preferate de femeile insarcinate;
Reduce refluxul gastroesofagian, dar numai daca dormi pe partea stanga.

 

Este o pozitie rea pentru ca:

 

Prin curbarea uneori exagerata se pune presiune asupra gatului si a spatelui, favorizand aparitia durerii;
La fel ca in cazul celorlalte pozitii de somn pe o parte si aceasta favorizeaza accentuarea ridurilor pe fata. 

 

Solutii ca sa imbunatatesti pozitia de somn:

 

Foloseste o perna ferma pentru sustinerea buna a capului;
Alterneaza partile pe care dormi ca sa nu amortesti.

 

6. Dormi pe burta


Este pozitia cea mai proasta pentru un somn odihnitor, dupa cum sustin specialistii. 

 

Este o pozitie buna pentru ca:

Amelioreaza uneori sforaitul.

 

Este o pozitie rea pentru ca:

 

Pune presiune pe coloana vertebrala si cauzeaza dureri la nivelul gatului si a zonei lombare;
Pentru ca circulatia sangelui este proasta din cauza presarii fetei, aceasta pozitie favorizeaza aparitia si accentuarea ridurilor;
Pune o presiune anormala asupra tuturor organelor interne.

 

Solutii ca sa imbunatatesti pozitia de somn:

Pune o perna sub stomac ca sa stai putin pe o parte si sa nu presezi foarte tare organele interne. 

Eva.ro