Nu vom mai face o introducere despre cat de importanta este o tinuta scenica pentru un artist, mai ales un concurent Eurovision si vom trece direct la subiect. Mult kitsch, sclipici si tendinte demult ingropate au fost reinviate aseara, probabil pentru ca artistii nostri inca nu au realizat ca odata ce s-a pus cruce pe un lucru, acest lucru s-a facut pentru un motiv anume, nu pentru a fi deshumat fortat doar pentru ca "stilul de candva" pare sa fie din nou cool. Nu, nu e, reinterpretarea si reinventarea unui trend demult uitat poate fi considerata a fi cool, dar nu preluarea in totalitate a look-urilor anilor '70 sau '80.

 


In primul rand sa incepem prin a ne intreba, retoric desigur, cand oare vor accepta masculii din scena mioritica ca nu sunt ei nici Prince si nici Lenny Kravitz sa-si permita sa iasa in scena in pantaloni de piele? In special in cazul in care nu dispun nici de silueta, dar nici de carisma necesara pentru a purta cu demnitate si a nu arata ridicol intr-o astfel de tinuta.  Iar cand aceasta este completata cu o camasa neagra cu imprimeuri ce imita bretelele, care este purtata in stilul consacrat de shansonierii rusi - gulerul ridicat si descheiata pentru ca sa fie cat mai vizibila crucea masiva de pe piept - asta devine deja trist. Aici vorbim despre Alexandru Sendrea, caruia-i promitem sa tintem minte piesa lui, "In My Head" (In capul meu), cu conditia sa iasa de acolo cu tinuta sa.
 

 

 

 

 

Pasa Valeria si Alex... o alta intrebare: de ce? Daca intepretii isi doreau sa semene cat mai mult cu manechinele din plastic plasate in spatele lor, atunci le-a reusit de minune. Cei doi aratau de parca au aterizat din buticurile cu hainele ieftine made in China, direct pe scena Eurovision. Si cand spunem ieftine nu ne referim neaparat la pret, ci la aspect.

 

 

 

Cine mai poarta in 2013 fustele mini de tip balerina, create din plasa suprapusa? De bluza verde dantelata purtata de intepreta deasupra sutienului negru nu mai spunem nimic, ca si de aspectul neinteresant de neingrijit al lui Alex de altfel.

 

 

Irina Kitoroaga, un soi de Mishelle, in varianta mai putin inspirata. De parca nu era suficient faptul ca rochia alba, mulata pe corp, o facea pe tanara sa arate ieftin, la surplusul de stralucire de pe stofa sintetica au fost adaugate si cristalele aplicate in regiunea toracelui.

 

 

 

 

Atunci cand se casatoreste, fiecare femeie o face in rochia viselor sale, acea rochie perfecta care datorita careia o lacrima i se prelinge pe obraz atunci cand se vede imbracata in ea pentru prima data, rochia la vazul careia pe ce-i invitati la nunta ii cuprinde un val comun de admiratie, iar mirele se indragosteste parca din nou de ea. Apoi seara magica trece, iar rochia prinde praf in dulap, in timp ce deja femeia cu acte-n regula rasufla cu dezamagirea ca n-o va mai purta niciodata de fiecare data cand isi aminteste de ea. Ei bine, acesta nu este cazul Irinei Tarasiuk.

 

 

 

Tanara mamica a decis sa imbrace rochia decupata in fata si bogat ornata cu flori la concursul din acest an, spunand ca-i va purta noroc. O decizie inspirata, doar pentru ca burtica ce i-a ramas dupa nastere, lucru absolut normal, ar fi fost ascunsa sub corsetul strans legat.
 

 

Inaya a purtat o rochie cu foarte mult potential, care a pierit de indata ce a decis sa-si "accentueze" talia cu acea curea lata, neagra cu tepi.

 

 

 

Crucea turcoaz, purtata la gat pe post de accesoriu ne aminteste de trendul lansat la sfarsitul anilor '90 de adolescentii autohtoni si rebeliunea punk-goth, a reprezentat un rateu stilistic de zile mari, iar de sfoara tinuta in mana nu spunem nimic pentru ca nu-i intelegem rostul.
 

 

 

Nicoleta Gavrilita ne-a uimit in aceasta seara. Stilul tinerei a evoluat considerabil dupa participarea la Vocea Romaniei si este imbucurator faptul ca a fost de aceasta data o prezenta mult mai putin stearsa decat anii precedenti. Outfitul de aseara a fost unul cu potential, relativ adecvat piesei ritmate si destul de indraznete cantate de artista.

 

 

 

 

Aplicatiile din piele din regiunea pubisului, cureaua din pietre multicolore, si stratul de stofa de atlas pe post de fustita, toate au fost elemente de prisos. S-a incercat crearea unei tinute jucause, dar s-a obtinut o neinspirata reinterpretare demult uitatului look disco.
 

 

 

Si pentru ca o singura pereche de colanti colorati nu era de ajuns pentru o seara, solista FireLove a iesit in scena intr-o tinuta similara cu cea a Nicoletei, doar ca geaca din denim a fost inlocuita cu un sacou portocaliu, iar maieul cu paiete cu o bluza neagra cu decolteu drapat.

 

 


 

 

Cristina Scarlat, voce puternica si impresionanta, costumatie care parea ca sta sa pleseneasca. Outfit-ul de inspiratie cosmica, cu bluza de tip peplum pe care parea sa fi fost imprimata masca lui Darth Vader din Star Wars si nici fusta alba dreapta cu dunga rosie, nu ne-a impresionat.

 

 


 

 

 

In tot acest joc neinspirat de reinterpretare a trendurilor, Ana Gulko a fost ca o gura de aer proaspat. Cine si-ar fi imaginat ca vom ramane intr-atat de multumiti si fericiti sa vedem o rochie simpla mustar de tip russian babydoll cu elemente rustice dar laconice?

 

 

 

 


Aurel Chirtoaca, o alta aparitie destul de simpla, dar reusita pe scena aseara. I-am recomanda totusi data viitoare sa incerce o pereche de taloni cu carouri, pe gri sau maro pamantiu, in locul pantalonilor clasici negri.

 

 

 

 

Tatiana Heghea, mai memorabila decat a fost vreodata. O tinuta provocator de sexy, dar deloc vulgara, care i-a permis sa se miste in liber in scena si i-a conferit acel spirit aerian care le-a lipsit atat de mult celorlalti.

 

 

 

Am fi renuntat totusi la floarea masiva aplicata pe umarul drept si am fi inchis regiuena toracelui, pentru mai multa clasa. Si machiajul, un smokey incearca data viitoare, Tatiana, nu totul trebuie sa fie in aceeasi nuanta.

 


Amazoanele razvratite ale serii. Karizma si Cristina Croitoru, de nedespartit in scena, la fel ca si in viata reala, aratau de parca ar fi fost personaje desprinse din povestea Pocahontas. Pasiunea interminabila pentru bijuterii a Karizmei s-a resimtit puternic in tinutele relativ simple, care au prins viata datorita accesoriilor alese bine.

 

 

 

In timp ce Karizma a mizat pe un decolteu evidentiat de crop top-ul sau, Cristina si-a etalat piciorele cu ajutorul slitului a la Angelina. Am fi renuntat insa la siretul strans in jurul piciorului dezgolit, prea arata deja a Xena, Printesa Razboinica.


 

 

sursa foto: Facebook.com/Orange Moldova


 

perfecte.md