Ridurile, tenul acneic, inflamatia, toate sunt semne ale unei stari de sanatate deficitare, cauzate adesea de un regim alimentar insuficient in vitamine si nutrienti. Prin urmare, include in dieta ta zilnica dar si in rutina de ingrijire a pielii urmatoarele vitamine:


Vitamina E


Vitamina E este folosita pentru vindecarea ranilor si reducerea cicatricelor. Se gaseste in uleiuri vegetale naturale, nuci si legume. Este recomandata ca supliment, deoarece aceasta vitamina este distrusa prin procesarea alimentelor. Vitamina E incetineste procesul de imbatranire si este un sistem complex cu rol de bariera protectoare impotriva agentilor mecanici.

 

 

 

Vitamina A

 

Vitamina A intareste pielea si repara tesuturile, previne uscarea pielii si acneea si trateaza ridurile. Datorita proprietatilor ei antioxidante, vitamina a contribuie la indepartarea toxinelor din corp si mentine umezeala in celulele pielii, astfel incat aceasta sa aiba un aspect hidratat, stralucitor. Deficitul de vitamina A produce o toxicitate acuta in organism, care poate duce la caderea parului, piele uscata si uscarea mucusului din membrane. Iti poti lua necesarul de vitamina a din mango, oua, lapte, ficat, morcovi, spanac si rosii.

 

 

Vitamina C

 

Aceasta vitamina este esentiala pentru vindecarea tesuturilor si este necesara pentru formarea colagenului, care este responsabil pentru rezistenta mecanica a pielii. Acesta are capacitatea de a reda luminozitatea si de a revigora tenul. Vitamina C se gaseste in fructe si legume, dar si ca supliment sub forma de acid ascorbic in farmacii. Aceasta este cunoscuta pentru proprietatile sale antioxidante si prevenirea efectelor radicalilor liberi asupra tenului.

 

 

 

Vitamina B

 

Complexul de vitamine B este important pentru sanatate in general, iar cateva dintre vitaminele B sunt esentiale pentru a avea o piele frumoasa. Ele mentin elasticitatea pielii, dar sunt benefice si pentru dezvoltarea unghiilor si a parului. Iata in ce alimente poti gasi fiecare dintre vitaminele complexului B, importante pentru piele: biotina – branza, ficat de vita, conopida, ciuperci, nuci si alune; tiamina – seminte de floarea soarelui, grau, alune, carne de porc, fructe de mare, fasole; riboflavina – nuci, branza, oua, lapte si peste.

 

 

 

Sursa foto: Google.com

Elle.ro